Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Marlie - 9 maj 2009 22:03

Idag tyckte Saga att det var dags att gå före tuppen, tjugo i sju slog hon dom underbara blå och tyckte att vi skulle gå upp. Jag var dock inte alls med noterna, huvudvärk och bara jääätte trött så efter en liten stund masade sig Mattias upp med henne och kikade på film. Kunde inte blivit bättre, lovade dock att jag går upp imorgon. Så snälla, ta sovmorgon imorgon älskade dotter :)


Vi åt familjefrukost och fixade lite hemma innan det var dags för att göra mig iordning för att rulla till jobbet, men mitt i sminkningen ringde Julia från jobbet och sa att det var sjukt många i service idag och att jag kunde få möjlighet till att vara ledig - JA, tack sa jag och familjelördagen började på riktigt :)


Blev en promenad till centrum, lite ICA, lite Lindex, sen hem för lunch och sedan en fika hos Markus som fyllde år i veckan.


Lite senare kom två genom underbara, nämligen Bettan & Theres. Vi började eftermiddagen med en låångpromenad, sen blev det tacos middag för hela slanten. Ytterligare en promenad och sedan lite äppelpaj till efterrätt. En lördagseftermiddag helt i min smak. 16.698 steg har jag lyckats traska ihop idag, så lite äppelpaj till efterrätt en lördag känns rätt okej :)


Nu börjar det bli dags, kudden ropar.. Ska strax hälsa på tandborsten och sedan är det godnatt, imorgon och på måndag är det jobb hela dagarna sen på tisdag och onsdag är jag ledig, då ska storresningen av det här hemmet fortsätta :)


Måste bara nämna,  lite stöd-kommentarer i förra blogginlägget satt verkligen inte fel. Ni är så söta, taack snälla. Jag känner mig faktiskt ganska på gång nu.. Behöver inte ens säga "på måndag" längre, det flyter på hela veckan. Unnar mig lite på lördagarna, men det är fan inte mer än rätt, speciellt inte med tanke på att promenaden en sån här dag blir lite längre. Imorgon blir det kycklingsallad i matlåda till jobbet, ett otroligt moget beslut :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards