Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

jag körde ihjäl ett liv...

Av Marlie - 28 maj 2009 21:51

Jag har kört över en kanin, vår egen kanin dessutom. Emils svarta lilla stora Jumba. Hur jävla illa är inte det? Förbannat illa. Jobbigare än vad trodde. Jag krossade stackars bakben, fanns inte ett ända litet ben kvar, bara smulor. Stackars liten. Han fick en spruta, så nu sover han gott. När Emil är ungefär 32 kanske han är redo att höra sanningen om VEM som körde på hans kanin, inte bara att hans kanin blev påkörd. Han skulle minsann döda den jävla cpdumma människan som hade kört på hans kanin. Jag tror vi gör bäst i att vara tysta. Min älskade bror, den älskade kaninen, den mest tjuriga kaninen som fanns :) Inte nog med det, Nova blev av med sin livs bästa kompis.. Illa, ett sällskapsdjur som haft sällskap i alla år kan ju helt plöstligt inte sitta själv och uggla. Hon fick flytta vidare till en annan tjej som hade ungefär hundra kaninen för omplacering, så nu har Nova många fina  kompisar. Härligt!


Jag börjar känna att jag behöver ta tag i mitt liv. Behöver komma vidare. Jag vill bli något. Plugga eller bara ta en kurs? Sätta mig i skolbänken? Plugga distans? Vänta med att plugga distans tills nästa bebis kommit? Vara mammaledig och plugga samtidigt - bu eller bä? Jadu, det här med beslut är inte riktigt min grej. Jag är förbannat bra på att drömma, men desto sämre på att faktiskt få saker att hända. Det är min svaghet, en av dom största faktiskt. Nu måste jag nog göra slag i saken och ta vara på kommande år också.


Imorgon blir jag hemma med älsklingsplutt, inte helt kry. Stackars liten. Jag ska försöka få några knop gjorda här hemma. Städa, tvätta, städa och städa lite mer. Det behövs, förstår inte hur jävla svårt det ska vara att hålla efter lite grann mest hela tiden? Uppenbart väldigt svårt. Men nu får det vara nog, får ju typ panik när det jämt ser ut som nu. Imorgon eftermiddag kommer vår Bett, helmys. Vi ska ha värsta kvalitetsfredagskvällen, med god middag, efterrätt och något sjukt gott på kvällen. Vi ska planera lite bröllop och bara vara vi, det vi är allra bäst på.


Nu ska jag dra en sväng om med gummibandet innan jag ska duscha. Sen ska jag hänga en tvätt och sova! Go´natt.

 
 
Ingen bild

Mamma

28 maj 2009 22:30

Nä gumman, låt han aldrig få veta vem det var. Att efter x antal år få veta att man trott på en lögn/osanning är inte lätt. Så låt Jumba vila i frid och Emil har ju Nisse o Luffe, som han själv sa. Kram

 
veronika

veronika

29 maj 2009 12:52

Stakars gumman, tror du säkert tagit de hårdast av er två.

Det är inge fel med att drömma, tillslut kommer nog det bästa beslutet fram ska du se, bättre drömma ett tag än att göra flera saker halvdant, massa pussar och kramar, hoppas ni kommer nån vart i bröllops planerandet, säg till om ni vill ha hjälp:)

http://frulandstrom.blogg.se

 
Jessisa

Jessisa

31 maj 2009 23:02

Jag tror precis som din mamma. Säg inget när han är 32, det är nu eller aldrig. förstår att du tycker att det är jobbigt.

Skickar en massa kramar till dig!
KRAM
Jessisa

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mormor

2 juni 2009 09:48

Ärlighet varar längst och du mår bäst av detlögner kommer alltid fram det vet jag av erfarenhet.Han blir ledsen men du mår mycket bättre han kommer säkert att få reda på det av att någon försäger sig Massor med kramar och tankar mormor

 
Marlie

Marlie

2 juni 2009 19:23

Tack vad söta ni är allihopa.

Det känns okej, och nej Emil kommer inte få veta någonting. Menade inte så bokstavligt, menade mer att han skulle behövt otroligt lång tid på sig att smälta bara att Jumba dött. Men som du skriver Jessisa, det är nu eller aldrig och det kommer bli aldrig!

Kram på er alla!

http://marliie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Brandydy

20 juli 2017 14:01

Read here https://nerdymates.com/blog/article-review many articles on close topics that would be a great help for every writer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards