Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Jag erkänner - Jag tänker redan JUL

Av Marlie - 17 augusti 2009 21:22

Nu kommer visa skrika högt men jag tänker JUL .. Jag längtar efter november, december och allt som hör till - pyssla, pynta, baka, `jula´ och tänka tusentals ljus!


Finns det någon mysigare högtid? Nej, trodde väl inte det!

Jag älskar att pynta och baka.. Förra året julbakade jag lite grann, i år när Saga är lite större och tycker det är kul att få baka med mamma kommer det bli sjukt mycket mer. Vi ska dessutom lägga in sill, grava lax, göra egen snaps och självklart rulla egna köttbullar själva - och mycket, mycket mer!


Jag funderar redan på vad vi ska baka så bomba mig med alla era julrecept!


Undra vilken färg julen ska få på Åkervägen i år? Förra julen var röd - röda ljus, röd dekoration på ljusfaten, röd gran, röda sidenband, rött vardagsrum. I år känner jag mig sugen på något annat, kanske vitt och silver med en touch av natur?


Jag klurar redan på var vi kan tänkas fira jul?

 
 
Nettan

Nettan

17 augusti 2009 21:43

JA, jag skriker HÖÖÖÖÖÖÖÖÖGT just nu!!!
INTE tänka på jul nuuuuuuuuu..........
BLÄ!

http://www.skorpan.bloggagratis.se

 
Nettan M

Nettan M

17 augusti 2009 22:10

Peter ställer upp, tack! :)

Jag har alltid gillat julen, men det har verkligen blivit något helt extra sedan Freja dök upp och gjorde allt i livet lite bättre.. :) Gissar att du känner lika med Saga!

Men, du behöver inte klura på vart ni ska fira. Det är redan bestämt att ni ska fira på violvägen. End of discussion. punkt. Klart slut!

Puss!

http://tankerummet.blogg.se

 
Mia B

Mia B

18 augusti 2009 07:32

Kanske liiiiite tidigt att tänka på julen. Men...whatever makes you happy!!

Vad ambitiös du är, med färgtema och allt. men fint blir det ju!

Kraaaam...

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

1 september 2009 15:17

http://www.kokaihop.se/recept/pepparkaksknack
Dock utan nötterna!

Kram fia! :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards