Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Kökssoffa

Av Marlie - 18 augusti 2009 21:06

Vet ni? Jag verkligen älskar styleroom.se .. Jag kan sitta och bara titta i flera timmar, jag hittar så mycket fint, jag har fått så himla mycket inspiration därifrån!


Jag har i drygt ett år klurat på hur vi ska få vår matplats till en mysig plats, en plats där familjen kan samlas minst en gång om dagen, andas ut och bara vara tillsammans. Prata om världens viktiga och oviktiga saker. Där vi kan umgås med varandra och våra underbara vänner.


Nu har jag äntligen kommit fram till vad vårt kök saknar - en kökssoffa. En vit, mysig kökssoffa mjuka kuddar i med alla dess former. Hade egentligen velat haft en riktigt gammal kökssoffa, men det får bli en annan gång, nu blir det till att flirta in sig hos mamma och se om hennes kökssoffa får flytta till Åkervägen!? Köksmöblerna vi har idag ska bli vita och både stolarna och soffan ska få svarta sittdynor.


Jag har en färdig bild i huvudet. Nu ska vi bara slipa, måla och sy lite grann så är det snart klart :) Jag ska ringa min lilla farmor vilken dag som helst, fråga om hon är sugen på att sy lite grann åt oss. Vi vill ha nya hissgardiner till vårt kök, i samma tyg som några av kuddarna  i den nya soffan.

Vågar man sig på mönstat? Randigt kanske?


Mer eller mindre hela vårt hem går i svart och vitt, även så köket - men vilken färg ska köket piffas med? Vad tycker ni?


Var köper man bra, fint och hyffsat billigt tyg?


Jag klurar och tänker fortfaranade och bollar gärna tankar med andra.. :) Så dela med er av era spontana tankar och ge mig ytterligare lite idéer!


 
 
Ingen bild

B

18 augusti 2009 21:21

Kökssoffekärleken slog mig för flera år sen :) Välkommen dit!

 
Mia

Mia

18 augusti 2009 22:54

Är oxå inne på nya möbler till matplatsen. Jättesvårt att hitta något.

Rent spontant sådär; kökssoffa skulle inte vara min första tanke om jag skulle tänka kök...men i rätt kök med rätt övrig inredning, så visst fungerar det.

Kram...och god natt!

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Nettan M

Nettan M

19 augusti 2009 09:43

Bilden är fin, men jag är ändå tveksam! Kökssoffa känns inte modernt, men det gör du! :)

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards