Alla inlägg den 7 september 2009

Av Marlie - 7 september 2009 18:22

Det här är egentligen ett ämne som är ganska tabu, någonting jag hatar att prata om, och som jag absolut inte är stolt över.


Just nu kämpar jag dygnet runt för att lyckas samla ihop lite ork, lite lust och massor med tålamod. Jag känner mig slut, helt färdig. Slut som människa, slut som mamma. Jag är konstant trött och bara så less på allt!!


Jag får ångest, jag blir arg & ledsen, jag hatar mig själv när det är såhär. Ibland bara rasar jag ihop.. Nu har jag haft en sån period sedan en tid tillbaka och den tar på mig. 


Jag har ingen lust att läsa tjatiga barnböcker, jag har ingen lust att se på alla dessa söndertittade barnfilmer, jag har absolut ingen som helst ork eller lust till att sätta mig i Sagas rum och leka. Jag kan inte handtera allt gnäll och tjat, blir bara förbannad och det vet alla föräldrar att ingenting blir bättre av.


Jag lever med konstant dåligt samvete just nu. Jag sviker den lilla tjej som är mitt allt! Den lilla tjej som värd allt det bästa. Den här lilla tjejen är min dotter och jag älskar henne högt, det är någonting ni inte ska glömma!

Av Marlie - 7 september 2009 18:08

Just nu har jag så mycket lust och ork att fixa iordning hemma! Har en hel del bra idéer och tankar.. :) Lever typ på styleroom.se och Ikea just nu.


Projektet just nu är köksmöblerna. Just nu har vi ett bord och kaustby stolar i antikbets från Ikea, men stolarna ska säljas och bordet ska göras om till vitt. I lördags när vi var på Ikea hittade vi några helt underbart fina stolar, vita ben & tygklädd sits. Just nu håller Mattias på målar den efterlängtade kökssoffan vit, snart är den klar och kan flytta in hemma. Ända som saknas är massor med kuddar, i alla dess former :) Så Veronika, Ikea snaart! :)


Nästa projekt är vardagsrummet. Tvbänk, byrå, fåtölj, bord och matta. Tvbänkar är bland det värsta jag vet och jag är jätte kinkig, tycker det är så fult! Så vi har lite problem.. :) Mailade på en malm byrå på Blocket idag, men utan större framgång.


Har några grejer ute på Blocket just nu och det går segt som sjutton. Såhär illa har det aldrig gått tidigare när jag lagt ut saker på Blocket. Håll tummarna för att vi blir av med grejerna, typ nu!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards