Alla inlägg den 9 september 2009

Av Marlie - 9 september 2009 22:17

Efter några aktiva dagar på Blocket har vi äntligen fått hem lite nya möbler till vardagsrummet :) Tack snälla pappa för hjälpen!

 

Beroende på hur Saga mår imorgon ska vi prova oss fram lite och se hur vi ska ha det för att det ska bli bäst.. Har redan en tanke som bara ska testat. Det är SÅ skönt att äntligen ha fått hem en malm byrå med sex lådor så jag kan trolla bort allting som just nu står lite överallt här hemma. Har hela garderoben full med filmer och ena hörnet i vardagrummet ser ut som en mindre sopptipp. Men imorgon blir det förhoppningsvis ordning, och storstädning! Skulle behöva åka till tippen en vända imorgon också, men det blir nog älsklingen projekt när han kommer hem från jobbet. Det är ingenting för mig och en sjuk Saga!


Min efterlängtade kökssoffa börjar bli klar, så den ska nog få flytta hem nu innan helgen. Jag tror fortfarande på min idé :) När vi var på Ikea sist så hittade vi även dom köksstolarna som vi vill ha på andra sidan, tre stycken Henriksdal med svartvit blommig klädsel. Jag är totalt kär i dom :)


Köksbordet är belamrat med en hel del kläder som ska ut på Tradera imorgon under dagen.. Ska lägga ganska korta auktioner så jag blir av med grejerna snart!

 

Om inte allt för länge har vi ett hem, ett hem vi längtat efter. Det kommer bli så fint!

Av Marlie - 9 september 2009 20:55

Mitt underbara barn är dålig. Man kan säga att kvällen inte riktigt gick enligt plan, skulle hinna plocka och fixa lite här hemma för att få plats med dom nya möblerna som är på väg hem med älskling och min pappa.. Men istället fick jag vara berädd med handdukar för att fånga upp efter min lilla kräkslisa.

 

Hon gnällde länge och väl på att hon hade ont i magen och vi satte på en blöja, tänkte att hon barra behövde bajsa lite grann, men knappast... Det var mer än så som ville ut.

 

Saga har den absolut ämligaste rösten man kan tänka sig och jag kryddar min med så mycket mamma-kärlek man bara kan..

- Mamma, vad gjorde jag??

- Hjärtat, du kräktes lite, men det är ingenting farligt, mamma torkar bort'

- Jaha, men oj. Förlåt mamma.

 

Vad svarar man på det liksom? Vad mer kan man göra än att hålla hårt och säga att man älskar henne mest på hela jorden. Min älskade unge!

 

Av Marlie - 9 september 2009 18:48

Jag älskar det här nya, min bloggmotivation börjar sakta men säkert komma krypandes.. =) Det här kan bli roligt!


Men nu måste jag ta tag i mitt hem innan älskling & min pappa kommer hem med lite nya möbler till vardagsrummet. Nu har jag ännu en grej som ska ut på Blocket ikväll, hoppas någon nappar, den får liksom inte plats.. =)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards