Alla inlägg den 14 september 2009

Av Marlie - 14 september 2009 15:09

Jag är totalt insnöad på svart och vitt. Jag tycker det är riktigt snyggt! Sakta men säkert förvandlas vårt hem till just dom här färgerna.. Köksmöblerna blir klara i veckan, bara fixa köksbordet kvar. Sen ska det bara piffas med svarta och vita kuddar, lite svarta löpare och någonting att ställa på bordet. Sedan är det egentligen bara köksfönstret kvar innan köket är helt färdigt, idag har vi beige färgade hissgardiner men dom ska bli utbytta till svarta från Jotex. Sedan ska vi fylla ut vår fönsterbräda, som är på tok för lång för min smak, med blommor, lampor och annat smått & gott.

 

Skulle behöva hitta lite nya gardiner till vardagsrummet, typ vita längder som passar med våra svarta. Ska försöka hitta några på Jotex så kan dom följa med hissgardiner hem. Vore nice! Vi behöver byta gardinstång och fästen i vardagsrummet, så vi kan ha dubbla gardiner för då slipper vi persinner eller rullgardiner där, tror inte det skulle bli snyggt. Vi känner att det skulle vara trevligt med någonting man kan dra för innan grannarna mitt imot flyttar in.

 

Vardagsrummet skulle även behöva ett nytt bord, eller möjligtvis en vit puff - vi får se. Svarta tavellister ska upp och på dom har vi tänkt ställa några canvas tavlor med bilder från bröllopet, gärna i svartvitt med någon liten detalj i färg. Jag tror på det här och tror det kommer bli snyggt. Soffan & fåtöljen behöver pimpas med nya fräscha kuddar och filtar i rätt färger. Rosa, orange eller grönt? Vilken tilläggs färg skulle bli bra, för både kök och vardagsrum?

 

Även badrummet ska fixas lite grann, men det är ingenting Mattias vet om än ;) :) Ska fixa iordning där inne så det blir rosa, svart/grått och vitt. Kommer bli helmysigt.

 

Nu ska jag vara en duktig mamma och ta hand om min sjukling igen!

Av Marlie - 14 september 2009 09:32

Här hemma känns det som om sakerna bara löser av varandra helt plöstligt. Saga avslutade förra veckan med konstig mage och en del kräks, och den här veckan börjar hon med 38.4 i feber.. Kände redan vid 03.54 imorse att hon var febrig, hon kröp in under mitt täcke som ett litet värmeelement. Vaknade strax innan sju och låg och mös en stund innan vi tog oss upp för att ta tempen och ringa Humlan och jobbet.


Nu har vi myst i soffan framför Karlsson på taket och Pippi Långstrump en stund, Saga har lyckats få i sig lite saft och det är allt. Tog tempen nu igen och den visar helt plöstligt 39. Liten skrutt. Och jag verkligen hör hur tjock hon är i hals och näsa, vi får se var det här slutar.


Den här dagen kommer vara riktigt lång, Mattias är inte hemma förens strax efter 18 ikväll. Mysigt att vi ialla fall hann äta frukost tillsammans imorse, morgontid har vi nog aldrig haft förut, förutom på helgerna. MEN, det är bara börja vänja sig.. Idag början han på nya jobbet :) Och jag tror att det kommer bli hur bra som helst!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards