Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

En värld jag inte ville leva i

Av Marlie - 13 oktober 2009 11:31

Jag har SÅ mycket jag egentligen skulle vilja få ur mig. SÅ många tankar, SÅ många känslor. Men sidan skulle inte räcka till, ingen skulle orka läsa och jag skulle få leva med skrivkramp resten av livet.


Ibland tvivlar jag på livet, ibland tvivlar jag på mig, ibland tvivlar jag på kärlek. Ibland är allting bara suddigt och det skär i hjärtat. Under en tid i somras levde jag i värld full av lögner, en värld som två andra person byggde upp. En värld jag inte bad om att få leva i, en värld jag hatar. En värld jag inte ville vara med i. Jag fick inte välja, jag fick leva med svek och lögner. Jag fick ta att två människor behandlade mig respektlöst och vidrigt.


Det värsta är att jag idag står här och skäms, jag känner mig så oerhört dålig. Kan inte hitta rätt ord att beskriva min känsla rätt till hundra procent, men det här känslan är ni två skyldiga till och jag hatar det! Jag hatar er för det. Jag hatar att må såhär. Jag förstår inte varför...


Det finns ingen, absolut ingen på hela jorden som ska behöva utsättas för det här...

Eller jo, jag skulle rycka på axlarna om just du blev utsatt för det här!



Jag förstår inte hur man kan trivas i en vardag uppbyggd på lögner. Hur orkar man leva med sig själv när man inte är ärlig? Hur orkade ni? Hur kan man komma hem till sin familj och låtsas som allting är frid och fröjd?

Jag skulle aldrig, någonsin, orka leva med lögner. Behöva tänka mig för innan jag säger någonting, försöka hålla mig till en sanning som inte finns. Skulle inte klara av att leva i två världar.. Jag begriper inte, och kommer aldrig göra. Jag må kanske vara FÖR ärlig, enligt några, men jag trivs faktiskt med det. Om folk inte kan ta det jag känner och tycker så borde dom inte fråga, jag står för varenda ord jag säger, varenda tanke jag bär på. Jag slätar inte över, eller flätar in någonting. Jag är jag, kan man inte ta det så borde man ta ett steg tillbaka.

 
 
veronika

veronika

13 oktober 2009 11:56

nä de är inte lätt när man inte själv valt att hamna i den situationen och tycker att vissa inte ska utala sig om saker dom inte har nåt med att göra!!! men vet att du kommer komma igenom detta, talar av egen erfarenhet!!!puss

http://frulandstrom.blogg.se

 
Ingen bild

T

13 oktober 2009 16:39

Tror inte att någon vill hamna i den situationen men det är inte Du som ska skämas i det här!! det finns det andra som ska göra.
Ärlighet varar längst! kan man inte ta det ska man inte fråga.
Älskar dig, Puuuss!

 
Ida

Ida

17 oktober 2009 18:37

Lögner är så lätta att ta till, det finns alltid något desperat hopp om att man ska komma undan med det, men vi vet ju alla att sanningen alltid kryper upp till ytan förr eller senare - och det är då man göra andra illa för att man under ett ögonblick tillåtit sig själv att vara så självisk och glömt allt vad ärlighet heter. Men så länge man är en ärlig person och värderar ärligheten så har man gjort det man kan! :)
Kram

http://lifeisfordummies.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards