Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Stor och liten på samma gång

Av Marlie - 11 november 2009 17:43

Tiden springer fram. Saga börjar bli större, hon har verkligen blivit en liten tjej på sista tiden. Ett litet barn, med mycket vilja. Hon vet ofta vad hon vill och tycker. Hon låter verkligen ingen köra över henne.

 

På sista tiden har det hänt så mycket. Hon sover i sin egna säng, inte hela nätterna jämt men hon sover mer i sin säng än vad hon gör i vår. Hon bajsar på potten, med andra använder hon inte blöja alls på dagtid längre. Hon använder inte blöja när hon sover middag hemma, dom få gångerna hon sover middag. Det var länge, länge sedan som hon sov middag bra hemma. Hon tar god tid sig att somna och sover kanske 40-50 minuter. I början av veckan pratade jag och Sussi om det här med att sova middag och det visade sig att hon tar lite tid på sig att somna även där, och att hon mer eller mindre är ensam om att sova middag hos Sussi och på Humlan så vi bestämde att hon inte behöver sova middag där varje dag längre. Nu kommer hon bara sova middag om hon vaknar väldigt tidigt eller om vi ska göra någonting speciellt på eftermiddagarna/kvällarna. Hon har inte sovit middag på drygt en vecka nu och hon lever och mår bra iaf :) Vår älskade unge börjar bli större än liten :)

 

Men på ett sätt är hon liten, det berättade hon för mig idag när vi åt middag. Tre tuggor pasta och sedan var hon mätt, jag försökte med -Snälla Saga, ät lite till. Och jag fick till svar -Men mamma, jag är liten i maten. Maten var god och tack så mycket. Nu ska jag titta på Saltkråkan.

 

Finns ingen liten varelse jag älskar så mycket som min dotter. Hon är det mest underbara vi har.

 
 
Nettan

Nettan

11 november 2009 18:08

Vad skön hon är, Sagan.. :D Pussa på henne från oss!

http://tankerummet.blogg.se

 
Ingen bild

V

11 november 2009 21:08

hihihi vilken sötnos;) men de e bra att hon lär sej i tid hur man ska göra

 
Nettan

Nettan

12 november 2009 13:06

Lillabror, hihi, nu är det inte ens en vecka kvar tills vi får veta på riktigt om det rä en brorsa eller syrra i magen! :D

Hans leksaker får till en början ligga i en korg i vardagsrummet, typ.. sen får Freja o han dela saker i hennes rum. Jag är inte så mycket för att F ska få ha sina saker helt för sig själv. De är syskon o får dela på allt, punkt, typ. :) Jag o Frejs har redan pratat om det. Vissa saker kommer ju vara för farliga för liten, men du fattar principen. :D

Oj, vad jag babblar - vad tänkte du på..? :)

Puss!

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards