Alla inlägg den 19 november 2009

Av Marlie - 19 november 2009 16:45

Tänk man kunde välja fritt på jobbmarknaden, skulle inte det vara ganska roligt? Jag skulle uppskatta det. Jag behöver utmaningar, jag behöver någonting nytt. Det behöver hända något, och det är nu!


Nu ska jag få tummen ur, jag ska börja söka dom jobb som faktiskt verkar en aning intressanta. Jag får inget om jag inte visar mig, och nu är det dags. Jag behöver ett kompliment till det jag har idag.


Jag skulle behöva ett jobb med lite mer fasta tider, så jag och familjen får lite rutin på vår vardag. Jag behöver ha en säkerhet, jag behöver veta att jag jobbar då och då. Jag behöver ha rätt antal timmar varje månad, varken mer eller mindre. Och framför allt, jag behöver veta hur mycket som hamnar på kontot den tjugofemte varje månad. Jag är verkligen inte intresserad av ett heltidsjobb, då skulle ingenting här hemma fungera. Jag kan inte säga exakt hur många timmar jag önskar att jag fick jobba, inte heltid, inte halvtid. Någonting där imellan. En tjänst på ungefär 65-75% skulle nog sitta ganska fint, det tror jag, med relativt normala arbetstider. Fast, normala arbetstider kommer jag väl aldrig få, då jag helst skulle trampa omkring i en butik. Vad för butik? Ja, jag vet inte.


Drömma får man alltid!


Idag fick jag mitt arbetsschema för december och januari och min första tanke var "hur sjutton ska vi få ihop det här i december?" Efter en stunds fundering och ett telefonsamtal med älsklingen så kom vi på - det här var ju inte hela december, första veckan har jag ju redan på schemat hemma. Puh, vilken räddning. Och januari, jag är nöjd!


Ikväll blir det jag och ams.se 





Av Marlie - 19 november 2009 07:24

Är det fler än jag som tycker att den här vekcna har gått fort, nästan för fort?  Dom flesta vill att början av veckan ska gå jätte fort och att slutet, fredag-söndag ska gå i snigelfart. Den här veckan känner jag tvärtom, jag har varit ledig fram tills idag, och från idag tills på söndag jobbar jag. Helt tvärtom, om man jämför med många. Och uppriktigt sagt, jag är så förbannat less på att jobba helger, det är skit. Jag vill vara hemma med min familj, som alla människor med normala jobb. Anledningen till att jag tycker det här har blivit helt avskyvärt är nog att Mattias kommer hem sent alla dagar, det känns aldrig som vi ses längre. Det är knappt så vi äter middag tillsammans längre..


Slut på gnäll!


Just nu sitter jag i soffan, har precis ätit frukost framför datorn och läst lite bloggar. När klockan ringde för ca en timme sen trodde jag inte det var sant, min första och ända tanke var, - är det verkligen meningen att jag ska gå upp redan? SUCK! Eftersom Saga inte rörde en fena tänkte jag att det var lika bra att åla upp ur sängen på en gång så hon fick fortsätta sova, och inte vakna av mina snooze-ingar. Och hon sover fortfarande, jag tycker det här är såå svårt, det verkligen skär i mig när jag måste väcka henne. Sover hon så sover hon ju för att hon behöver! Men om en liten stund måste jag gå in och väcka henne, ska lämna henne 7.45 hos Sussi. Nehe.. när man talar om trollen, nu kommer hon smygades ut från sovrummet.. Nu blir det gos framför morgonbompa en pytte stund innan det är dags för en vanlig Svensson-vardag.

 

På återseende..

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards