Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Svensson vardag

Av Marlie - 19 november 2009 07:24

Är det fler än jag som tycker att den här vekcna har gått fort, nästan för fort?  Dom flesta vill att början av veckan ska gå jätte fort och att slutet, fredag-söndag ska gå i snigelfart. Den här veckan känner jag tvärtom, jag har varit ledig fram tills idag, och från idag tills på söndag jobbar jag. Helt tvärtom, om man jämför med många. Och uppriktigt sagt, jag är så förbannat less på att jobba helger, det är skit. Jag vill vara hemma med min familj, som alla människor med normala jobb. Anledningen till att jag tycker det här har blivit helt avskyvärt är nog att Mattias kommer hem sent alla dagar, det känns aldrig som vi ses längre. Det är knappt så vi äter middag tillsammans längre..


Slut på gnäll!


Just nu sitter jag i soffan, har precis ätit frukost framför datorn och läst lite bloggar. När klockan ringde för ca en timme sen trodde jag inte det var sant, min första och ända tanke var, - är det verkligen meningen att jag ska gå upp redan? SUCK! Eftersom Saga inte rörde en fena tänkte jag att det var lika bra att åla upp ur sängen på en gång så hon fick fortsätta sova, och inte vakna av mina snooze-ingar. Och hon sover fortfarande, jag tycker det här är såå svårt, det verkligen skär i mig när jag måste väcka henne. Sover hon så sover hon ju för att hon behöver! Men om en liten stund måste jag gå in och väcka henne, ska lämna henne 7.45 hos Sussi. Nehe.. när man talar om trollen, nu kommer hon smygades ut från sovrummet.. Nu blir det gos framför morgonbompa en pytte stund innan det är dags för en vanlig Svensson-vardag.

 

På återseende..

 
 
Lynn

Lynn

19 november 2009 08:49

håller verkligen med dig om helg jobbande, finns inget värre. Hela veckan blir förstörd. Jag jobbar alla helger i dec. utan en. Det känns kul :S man hinner ju aldrig träffa familj och vänner för när man själv är hemma så jobbar alla andra och tvärtom. urs för helgjobb. kram

http://wisewords.blogg.se

 
Milla

Milla

19 november 2009 15:33

Jag vet hur du känner. Jocke jobbar ju bara var tredje helg, men där emeelan jobbar han kväll och då ses vi ju knappt. Men men ungås får vi väl göra när vi blir gamla ;)

Skönt att ni mår bättre. m har varit på dagis idag.
L är fortfarande inte helt ok.
Sköt om dig och din familj.
Kramar Milla

http://trollmor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Älsklingen

20 november 2009 15:33

Svensson livet ja.. Ja jag håller med! Det suger att jag kommer hem sent o nästan inte hinner träffa familjen. Och som sagt på helgerna, jobbar du.. Det e tråkigt, men vi kanske ska se över ditt arbete, hitta något bättre :) något som gör att vi träffas mera :) saknar er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards