Alla inlägg den 24 november 2009

Av Marlie - 24 november 2009 20:38

Imorse fick mamma önska helt fritt, hon fick välja vilken tårta hon ville ha till fikat efter födelsedagsmiddagen och hon valde en av sina favoriter - Glömmingetårta.

 

Jag hade aldrig i hela mitt liv bakat en glömmingetårta tidigare, men det gick bra. Det var superlätt och knappt en riktig utmaning! När jag stod där med min bakbok, som är välanvänd och ganska gamal faktsikt så kände jag att den här boken ska få bli min start. Min start på någonting. Min start på min dröm. Jag har en dröm, en dröm om att få baka hela dagarna. Baka på beställning. Göra något fint och gott till andra. Den där boken har hänt med hela min uppväxt och den kommer få följa med mycket längre. Det finns några recept i den jag redan gjort om en aning, sedan har jag några helt egna recpet på lappar här och där. Dom här lapparna, alla mina tankar, all min lust och glädje för att baka ska snart få flytta in i ett block. Ett riktigt fint block, mitt första receptblock.

 

Idag har jag önskat mig en sak i födelsedagspresent av min älskling. Åh, den är så fin. Den och jag skulle bli bästa vänner. Den skulle få följa mig resten av livet. Jag har redan börjat fundera ut ett namn för mina nya vän i köket.. :) Även om jag inte skulle få den i födelsedagspresent så kommer den, en vacker dag, flytta in i vårt kök.

 

     

Kitchenaid


Av Marlie - 24 november 2009 09:46

Idag är det min mammas dag. Bara hennes.

 

Det är få jag älskar så otroligt högt som min mamma, det finns ingen bättre. Jag skulle inte klara en ända dag utan henne. Hon ställer alltid upp, utan att tveka. Hon finns alltid där när man behöver, och även när man inte behöver. Jag är otroligt dålig på att berätta för min mamma hur mycket jag älskar henne. Jag är värdelös på att visa henne uppskattning och uppmuntra henne. Ibland skäms jag över hur dålig jag är.

 

Men jag är väldigt stolt över att få vara hennes dotter. Jag är glad över vilken fin mormor min mamma är. Jag är glad att vi har en fin relation, jag är glad över att ha en mamma som jag verkligen älskar.

 

Grattis på födelsedagen, Mamma

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards