Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Glömmingetårta till dagens ära

Av Marlie - 24 november 2009 20:38

Imorse fick mamma önska helt fritt, hon fick välja vilken tårta hon ville ha till fikat efter födelsedagsmiddagen och hon valde en av sina favoriter - Glömmingetårta.

 

Jag hade aldrig i hela mitt liv bakat en glömmingetårta tidigare, men det gick bra. Det var superlätt och knappt en riktig utmaning! När jag stod där med min bakbok, som är välanvänd och ganska gamal faktsikt så kände jag att den här boken ska få bli min start. Min start på någonting. Min start på min dröm. Jag har en dröm, en dröm om att få baka hela dagarna. Baka på beställning. Göra något fint och gott till andra. Den där boken har hänt med hela min uppväxt och den kommer få följa med mycket längre. Det finns några recept i den jag redan gjort om en aning, sedan har jag några helt egna recpet på lappar här och där. Dom här lapparna, alla mina tankar, all min lust och glädje för att baka ska snart få flytta in i ett block. Ett riktigt fint block, mitt första receptblock.

 

Idag har jag önskat mig en sak i födelsedagspresent av min älskling. Åh, den är så fin. Den och jag skulle bli bästa vänner. Den skulle få följa mig resten av livet. Jag har redan börjat fundera ut ett namn för mina nya vän i köket.. :) Även om jag inte skulle få den i födelsedagspresent så kommer den, en vacker dag, flytta in i vårt kök.

 

     

Kitchenaid


 
 
Ingen bild

Mamma

24 november 2009 22:54

Åh den var verkligen så god som bara den tårtan kan vara! Jättetack mitt älskade barn! Tack för en fin dag! Kramar i massor........

 
Milla

Milla

24 november 2009 23:11

Det finns ju konditorkurser som inte är allt för dyra eller långa. Kolla på nätet. Det skulle passa dig.
Hoppas allt är bra.
Kram

http://trollmor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

älsklinen

25 november 2009 13:27

Jahapp, det där betyder ju egentligen att den måste finnas i ditt kök när du fyller år ;) Vi får väl se :P

 
Ingen bild

B

25 november 2009 19:42

Jag kommer och provsmakar när din vän flyttat in. Jag hjälper gärna till med namn om det är svårt! :)

 
Nettan

Nettan

25 november 2009 23:29

Ja, och jag gissar att jag var gravid lika länge med Freja, men det känns fan inte så.. :D Men, ska vi vara petiga var du gravid fem veckor längre jag! :-O

Jag bloglovar dig nu! :D Puss!

http://tankerummet.blogg.se

 
Nettan

Nettan

25 november 2009 23:54

Freja kom i v37+3, alltså nästan tre veckor tidigt - och du gick ju över mer än två veckor.. :)

Ja, Susanne var gravid samtidigt som jag, fast två år senare så jag vet vad du menar! :) Vi plussade t o m på samma dag! :D

Men förra graviditeten var en dröm, det rä långtifrån lika "skoj" att vara gravid nu - jag har ju häcken full och hinner inte med att njuta, snarare är magen mest i vägen.. Kanske därför jag har mer bråttom o tycker tiden går långsammare.. :)

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards