Alla inlägg den 27 november 2009

Av Marlie - 27 november 2009 09:17

Nu är det äntligen fredag och alldeles snart är det vår tur att sätta oss i bilen och dra ner till Ullared, vi och halva Sverige. Idioti att åka dit löningshelgen i november. Men vi är galet laddade och det ska bli riktigt roligt! Jag tycker det ska bli otroligt mysigt att gosa in sig i bilen - med filtar, kuddar, spotify, godis och cola :) Jag tror vi kan kalla det kvalitetestid för oss fyra.


Jaha, veckan som varit då? Det har egentigen inte hänt så mycket, därav inläggbrist. Jag gillar inte att skriva bara för skrivandes skull, det ska finnas en tanke och känsla bakom allting. Annars tappar inläggen sin mening, dom blir totalt ointressanta att skriva och ännu mer ointressanta att läsa.


Igår städade vi här hemma. Känns bra att det är rent och undanplockat när vi kommer hem från Ullared med ungefär hundrasjuttioelva påsar och saker. Jag fick upp julgardinerna i vardagsrummet och så har jag ställt upp dom elljusstakar vi har, ska köpa en del stjärnor på fot nere i Ullared om jag hittar några. Annars blir det nog en sväng till Barkarby på söndag förmiddag. Jag gjorde även iordning min ljuslykta som står på köksbordet, nu är den full med apelsiner med nejlikor. På söndag eller kanske ikväll, ska den fyllas på, ska knyta ihop två-tre kanelstänger med rött sidenband och lägga i några såna också.


Jag har verkligen sett fram emot den här helgen. Vi ska få shoppa loss nere på Ullared och på söndag är det första advent, jag älskar julen och allt som hör till. På söndageftermiddag när jag och Saga är själva ska vi ta fram allting vi shoppat och allting vi har hemma och pynta för fullt. Jag tror faktiskt till och med att några tomtar kommer få flytta upp. Och nej, vi har inte tröttnat när julen kommer!


Nehe, nu blir det duschen sen måste jag börja röra på mig. Ska förbi tippen innan jag kan åka till jobbet.


Ikväll är det Idol och fredagsmys, då kommer det ett blogginlägg, var så säker! :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards