Alla inlägg under december 2009

Av Marlie - 6 december 2009 23:48

Sjätte december och andra advent, en ganska vanlig söndag för alla.

 

Men inte för oss, idag är det min systers dag. Bara hennes dag. Idag fyller hon sex år. Sakta men säkert håller hon på växa upp, jag minns henne som bebis. Jag minns hur älskad hon varit sen sjätte december för sex år sedan.

 

Jag är mållös, jag är SÅ full av känslor och värme för den här tjejen. Det finns inte en chans i universum att jag får ur mig det, varken skriftligt eller muntligt. Den här lilla tjejen betyder så oerhört mycket och jag älskar henne högt. Hon gör mig lycklig och stolt.

 

Jag är så stolt över min lillasyster Wilma. Hon är en så bra förebild för min dotter, hon är så älskad av min dotter och jag vet att Wilma älskar min dotter som om att det vore hennes egen lillasyster.

Av Marlie - 6 december 2009 23:42

Ibland önskar jag att jag någon timme mer per dygn. Jag önskar jag hade en bloggtimme, en timme som inte snodde tid från någonting.

 

Jag har inte tid att blogga. Vi har lite att göra hela tiden och jag trivs med det. Vi pysslar, pyntar och bakar. Vi pyntar och adventsmyser, vi är fulla av julstämning. Det är så mysigt, det är precis så december ska vara.

 

Ska försöka blogga med lite kort någon dag snart igen, kul att ha för sin egen del och kul att inspirera andra.

 

Nu är jag riktigt trött, ögonen svider och kudden ropar!

Av Marlie - 5 december 2009 07:41

Ibland när man sätter sig vid datorn så har den väldigt mycket att erbjuda, väldigt många saker jag kan skratta åt men också väldigt mycket som skulle kunna få mig riktigt ledsen eller rättare sagt riktigt besviken och en aning arg.

 

Besviken över hur någon kan göra skillnad på folk och folk och arg över lögnerna och falskheten. Jag vet inte vad jag ska tro på, vilka ord som betyder någonting, just nu känns det bara dött och svårt.

Av Marlie - 1 december 2009 20:37

Idag har jag pyntat ännu lite mer och nu börjar det lika någonting.. Det ända som inte är uppe nu är alla tomtar, men jag är nöjd för tillfället. Tomtarna kommer snart, var så säker! :)

 

          

            Jul i sovrummet            Saga har pyntat själv     Jul i vardagsrummet

 

      

Jul i vårt älskade kök

 

 

Av Marlie - 1 december 2009 20:22

Nu är det ju en stund sedan vi gjorde om hallen, det ända vi inte fixade då var taklampan i hallen. Varför kan man ju då fråga sig, och anledningarna är flera - vi hittade ingenting som föll oss i smaken. Vi velade mellan spotar eller en hänglampa. I början letade vi efter spotar för att få maximalt med ljus men vi hittade verkligen inga alls, antingen var dom för fula eller för dyra. Vi började ge upp tanken på spotar och öppnade upp våra sinnen för andra varianter av lampor, hittade en på Ikea, men den kändes inte helt rätt. Och vi tänkte att det var lika bäst att ha is i magen tills vi varit nere i Ullared för att se om det fanns något där, som det inte stod Ikea på och som inte finns i alla hem, och vet ni vad? Vi hittade en som var så himla fin och nu sitter den på plats!


  

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards