Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Rapport om nyårsafton

Av Marlie - 2 januari 2010 16:36

Vi bestämde för länge, länge sedan att vi skulle umgås med Ländströms på nyårsafton. Vi bestämde att inte göra någon supergrej utav det utan mest umgås, äta riktigt god mat och spela lite spel i väntan på tolvslaget.. Och så blev det.

 

Förrätt - Toastskagen

Varmrätt - Grillad oxfilé, bakad potatis, bröd, vitlökssmör och flera olika dipper.

Efterrätt - Hemmagjord daimglass

 

Saga övergav mamma och pappa för mormor på nyårsafton och valde att sova hos sin mormor för tredje natten i rad. Det är toppen att hon trivs bra där, och jag känner mig varm inombords över att hon är trygg någonstans mer än hemma. Även om det inte alls var min plan, det var faktiskt lite små tungt under eftermiddagen och kvällen på nyårsafton att hon valde bort oss för tredje kvällen i rad.

 

Men i det stora hela hade vi en bra nyårsafton!

 

För fru och herr Ländström är nyårsafton så mycket mer än nyårsafton - det är deras bröllopsdag och jag blir glad över att vi får fira nyårsafton med dom, när dom egentligen skulle kunna gå in i sin egna lilla bubbla och bara ha bröllopsdagsmys. Lyckan som lyser upp dom här två fina människorna när dom pratar om sitt bröllop är så underbar att se, jag blir varm i hjärtat och dom här två personerna förtjänar det verkligen. Någonstans långt in blir jag en aning avundsjuk på den fina, underbara känslan dom upplever.. Det är någonting som saknas i mitt liv. Någonting jag är osäker på om jag någonsin kommer uppleva.

 

2009 är ett år jag helt av allt bara vill radera, glömma bort helt och hållet. Det var verkligen inget bra år och allt det bra som hände är som bortblåst, av allt det dumma och oärliga. Jag tror på 2010, jag behöver ett år som går min väg nu. Jag behöver lite medvindar det här året, jag behöver få smaka på lycka och ärlighet.

 


God fortsättning..

 
 
Ingen bild

Mamma o Mormor

2 januari 2010 19:08

God fortsättning äslklingar! Må 2010 bli fyllt av glädje, uppgångar och medgångar!!

 
Nettan

Nettan

2 januari 2010 20:11

ÄNTLIGEN!!!!

Kraaaam

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

 
veronika

veronika

2 januari 2010 20:25

Sitter med tårar i ögonen, du är för go. Jag tror du kommer finna den lyckan över din dag så smånigom när allt ant kommer lägga sig! Är glad att ni ville dela våran dag med oss, tycker de va en super mysig kväll med super god mat!!!!

puss älskar dig!

http://frulandstrom.blogg.se

 
Ingen bild

T

3 januari 2010 14:11

God fortsättning vännen! 2010 ska bli allas vårat år, vi hoppas på ett sjukt bra år :)
PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards