Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Marlie - 11 januari 2010 22:13

Idag är jag trött. Sov riktigt dåligt inatt och jag har varit lite små seg hela dagen, trots det har jag och tjejerna haft en bra dag. Vattenfärg, pulkåkning och filmmys. En bra sista dag på jullovet. Imorgon börjar vardagen, på riktigt igen.


Trots att jag har varit ruggigt trött hela dagen så ställde jag mig på Obbe under tiden som Mattias & Saga badade. Det blev ingen jätte lång stund, men iaf någonting. Och vet ni vad.. Obbe trollade och helt plösligt var jag inte alls lika trött längre. På gott och ont, jag lovade mig själv en tidig kväll idag.

Jag önskar så att någon bara kunde rycka tag i mig och slita med mig för att träna lite grann, en eller två dagar i veckan skulle sitta bra. När den värsta kylan försvunnit är det dags för 19promenader med Beth, det ska bli skönt. Dags att leta rätt på stegräknaren.



Av Marlie - 11 januari 2010 15:49

Det låter kanske samvetslöst, men det är allt annat än vad det är! Just nu finns det ingen styrka kvar i mig, jag är ingen bra mamma. För jag är helt tom, tom på ork, kapacitet och fantasi.

Jag tycker det är skönt att jullovet är slut nu, även om man inte får tycka så som mamma. Nu behöver jag en liten stund för mig själv, en liten paus, bara en stund där jag kan hämta andan. Ge mig några förmiddag själv så ska ni se att det ordnar upp sig.

Ni undrar säkert vad det är för fel på mig och mitt barn. Men jag kan berätta att det är inga som helst fel, varken på mig eller henne. Jag är bara en mamma som skulle kunna säga upp mig för en liten, liten stund och mitt barn är en helt vanlig 3åring med mycket vilja och livslust.

Imorgonbitti klockan nio lämnar jag min dotter hos sin dagmamma och efter det ska jag raka vägen hem för att plocka undan precis överallt, och sedan ska jag städa. När det är helt färdigt blir det en bra film i soffan med en god lunch, och bara slapp fram till tre när jag ska hämta min underbara dotter igen. Precis så kommer min tisdag se ut! Jag längtar.

Av Marlie - 11 januari 2010 11:06

Ibland blir ens handlingar inte riktigt som man tänkte sig. Man hade en dröm och en fantasi om hur bra någonting kunde bli, men det blir inte alltid så bra. Med facit i handen är allting så vitt eller svart, rätt eller fel, bra eller dåligt.

 

Ibland upplever man dagar och tillfället i ens liv som många bara upplever en gång. Som man bara ska uppleva en gång, enligt många. Men vem har rätten att bestämma vad som är rätt eller fel för någon annan?

 

Jag vet bäst själv vad som gör mig glad och lycklig. Jag vet vad som skulle få mig att må bra och vad som skulle ge mig fina minnen.

 

Jag är helt på det klara med vad jag vill, en dag i livet när allt är perfekt.

Av Marlie - 11 januari 2010 10:14

Alla vet att det inte bara är en dans på rosor på att försöka gå ner i vikt, alla vet att några dagar är jätte lätta och andra dagar kan vara riktigt tunga. Igår hade jag en känslomässigt jobbig dag och då blir det mesta svårt, eller svårare.  


Igår eftermiddag bestämde vi oss för att åka till Willys och storhandla, och jag kan lova att det inte bara var lätt, och framför allt inte roligt. Det var nog bra att vi hade med oss en lista på det som skulle hamna i vagnen, då hade man någonting att trilla tillbaka på när tankarna gärna sprang iväg på sånt som vi inte skulle handla. Det var inte bara lätt att springa där mellan hyllorna och vara fokuserad på Lchf mat. Det fanns ju så mycket annat gott, överallt.. :)


Kort sagt - det var näst intill en prövning att handla som nybörjare med Lchf och dessutom som en ledsen nybörjare.

Av Marlie - 11 januari 2010 08:56

För första gången i mitt liv gillar jag att det är måndag morgon, det har nog aldrig hänt förut! Och av vilken anledning? Jo, vi väger oss måndag morgon.


Vi började med Lchf i onsdags, vilket innebär att vi vägde oss i onsdags, så dagens minus är inte riktigt en vecka, men vi har valt måndag som vägninsdag då jag tycker det känns bäst :) Så på ondag kommer första vecko-resultatet. Men sen är det måndagar som gäller.


Viktminskning ons-mån: - 3,3kg.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards