Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

LCHF

Av Marlie - 19 januari 2010 20:06

Jag är fortfarande jätte laddad för det här med Lchf även om dom sista dagarna har varit riktigt tunga. Jag har absolut ingen fantasi när det gäller mat och jag saknar någonting vid nästan varje måltid - ja, jag vet att jag kommer vänja mig!


Självklart finns det tusentals recept på internet och i olika böcker, men ingenting som låter bra eller intressant. Och för övrigt så hatar jag att laga mat efter recpet!


Jag ser fram emot den här helgen, då ska jag äntligen få baka igen! Det är på tok för länge sedan. Jag ska äntligen inviga min underbara KitchenAid. Men det finns en skillnad - jag ska bara Lchf-kakor och Lchf-tårtor.

 
 
Nettan

Nettan

19 januari 2010 22:50

Nu blir jag jätte intresserad, vad innehåller lchf kakor/tårtor???

Blev så inspirerad av dig/er (som vanligt) att jag faktiskt nu är inne på min andra vecka med MYCKET mindre socker, onyttigheter och framför allt kalorier... och det har faktiskt redan gett resutat!!! Inte bara vågen visar det utan även känslan i kroppen och FRAMFÖR ALLT välbefinnandet, jag har mycket mera ork och energi nu och är sååå in i norden laddad för att köpa simhallskortet och börja träna, längtar sååå mycket till det!!!

Kramar

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

 
nelliesmamma

nelliesmamma

20 januari 2010 15:50

Äh, jag brukar laga samma mat som jag alltid gjort. Men när jag lägger upp på MIN tallrik så skippar jag potatisen/pastan och sen klämmer jag dit lite grönsaker till köttfärssåsen, korv stroganoff, eller vad det nu var som man skulle äta. Sen gör jag lite mindre sås och mer kött i grytorna... Kött och potatis blir kött och S-Å-S!!! Nu är jag inne på varmrökt lax...mmmm sen gör jag en kall sås med dill och lite citron i. Ja, jag kan äta det tre dar i rad...hahaha

http://nelliesmamma.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

20 januari 2010 19:53

Hahahaha... NU ser jag att jag skrivit fel i förra kommentaren, det ska stå kolhydrater istället för kalorier....

Dax att ses snart igen???

Puss

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards