Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Marlie - 7 februari 2010 21:21

Söndagkväll och jag är full av känslor. Full av nyfikenhet, rädsla, osäkerhet och förtjusning. Det känns kul med nytt jobb, men samtidigt är jag rädd och osäker på allting som kommer hända runt omkring. Hur får man vardagen att fungera? Dagistider? Vab-dagar? Ja, allting bara snurrar nu och jag känner mig som en värdelös mamma.


Jag VET att jag inte är en dålig mamma som jobbar mer och låter mitt barn gå mer hos dagmamman men jag kämpar sjukt mycket med den känslan just nu och det känns konsigt. Jag har aldrig velat vara den där mamman som lämnar runt sju och hämtar runt fyra, men nu kommer tyvärr Saga kunna få såna dagar ibland. Och just nu, för första gången någonsin är jag är glad att Mattias börjar sent, för den här veckan är det han som lämnar henne vid tjugo över sju. Det känns annorlunda för oss alla att Saga blir lämnad av pappa. Jag tror hon ser fram emot med, hon skrattade på det där sättet bara hon kan när vi berättade det och titta på mig och upprepade att hennes pappa skulle lämna henne.


För att sammanfatta allting kan man säga att vi från och med nu kommer leva ett helt vanligt Svensson-liv lite till och från med start imorgon.


Hur som helst, imorgon börjar allvaret för mig.. Jag kommer ha mindre lediga dagar och kommer jobba som en vanlig människa betydligt oftare än nu.


Nu är det puss och godnatt för idag, klockan ringer 06 imorgon, hujedamej!

Av Marlie - 7 februari 2010 09:17

Redan söndag igen och ännu en vecka är över. Jag förstår inte hur tiden kan gå såhär fort. Var det inte nyss nyår?


Om en liten stund ska jag åka upp till mamma och hämta min underbara unge som nu för tiden aldrig ska sova hemma. Det är mormor & Wilma som gäller jämt.


Idag är det visningssöndag och jag ser fram emot det. Inget av det vi ska titta på idag är egentligen speciellt intressanta, men man vet aldrig. Det kanske är bäst när man kommer dit, eller så får vi ialla fall en bild på hur vi inte vill ha det.


Sen finns det en sak till på to-do-listan idag, vi måste storhandla och det ser jag verkligen inte fram emot.


Nu är söndagsmyset i soffan slut för den här gången, nu är det dags att ta tag i den här dagen.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards