Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Marlie - 3 mars 2010 16:43

Herregud, vad hände med mitt hemma-fru liv? Det känns ungefär som om att jag vaknade upp en morgon och helt plöstligt jobbade jag lika mycket, eller till och med nästan ännu mer än en vanlig Svenssonperson.


Jag är trött, men känner mig samtidigt sjukt pigg och glad. Hur då tänker ni nu.. Jo när jag bara går hemma på dagarna och räknar minuter tills när familjen kommer hem igen är jag riktigt trött och seg när jag kommer hem. Men dagarna jag jobbar känner jag mig mer levande och har mer energi för att vara mamma och fru när familjen väl samlas vid middagbordet. Självklart kan det vara skönt att få vara ledig en och annan vardag då och då, få tanka tid för sig själv. Jag ser fram emot att få jobba som en vanlig människa, måndag - fredag och ledig på helgen!


Just nu vet jag knappt hur man stavar till ledigt, det här är min första lediga dag på tio. Det känns konstigt, jag har aldrig jobbat såhär mycket. Den här veckan bjuder på två arbetsdagar till och sen ska jag njuta av helg och ledighet tillsammans med familjen.


Att jag faktiskt, för första gången i mitt liv, jobbar mer eller mindre heltid fyller mig med blandade känslor. Man jag kommer med full rätt njuta på riktigt när mars lönen kommer :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards