Alla inlägg under mars 2010

Av Marlie - 11 mars 2010 07:53

Nu har jag verkligen inte mycket kvar på McDonalds, bara några få arbetsdagar och det känns lite konsigt. Jag har bara jobbat där i 1½ år men känner mig ändå väldigt hemma där, jag tillhör en flock människor som faktiskt har satt sig i mitt hjärta. Jag tycker om mina arbetskompisar och kommer sakna dom jätte mycket!


Det absolut bästa med att jag kommer sluta på donken är att jag mer eller mindre aldrig kommer jobba helg! Möjligvis under en kort övergångsfas, typ den här våren. Men jag börjar se ett slut på jobb-helgen och en början på riktigt fina familje-helger!


Ena sekunden känns min uppsägning som det dummaste jag gjort och stunden efter känns det så bra! Varför är man så velig? :)



Av Marlie - 10 mars 2010 20:43

Idag har jag och Saga haft en riktigt bra eftermiddag. Hämtade henne strax efter tre och då åkte vi raka vägen hem för att baka cupcakes. Hon har gjort det mesta helt själv och är så stolt över sina små tårtor :)



Av Marlie - 10 mars 2010 07:01

Tvätta och städa bilen


    - Den behöver storstädas på insidan!

    - Vi behöver tvätta klädseln där Saga sitter och köpa ett sparkskydd

    - Tvättas utvändigt, så vi hoppas på sol :)


Ta tag i mitt jätte slitna hår


    - Boka klipptid och i bästa fall till och med bli klippt i helgen

    - Om jag klipper mig i helgen ska jag även försöka hinna med och färga det


Kalasbaka


    - Jag ska köpa tålamod på burk och baka bullar med Saga

    - Dom populära "Arvid-kakorna" ska bakas

    - Förhoppningsvis ska vi baka lite kärlek också :)


Städa & fixa lite i vårt kära hem


    - Fixa Sagas gardinstång och sätta upp nya fina gardiner

    - Damma, torka, skura, dammsuga och tvätta

    - Lyckas hålla ordningen och städningen till nästa helg!


Hälsa på Lillebror


    - Jag både vill och hoppas att Lillebror fått för sig att titta ut tills i helgen!




Familjen Hallberg skulle behöva en helg som är minst dubbelt så lång somen vanlig! Jag återkommer med helgens to-do-lista på söndagkväll så får vi se :)

Av Marlie - 9 mars 2010 16:52

Snart är det dags, snart är det 20 mars igen. Jag tycker att ett år går fort, jag tycker dom tre senaste åren har gått ruggigt fort. Jag ljuger om jag påstår att det känns som Saga föddes nyss, men tre år?


Saga är så otroligt medveten om att det snart är hennes tur att fylla år, som hon längtat och väntat. Det började redan i september, när Freja fyllde år och hade kalas. Det har varit ganska många kalas och ganska många suckar från en liten tjej som bara vill fira sig egen födelsedag och inte alla andras. Vi har pratat om det titt som tätt och speciellt när det varit andra kalas, vi har sedan i höstas räknat ner kalasen och nu äntligen är det inga mer kalas före Sagas. Hon rabblar dagligen vilka som ska få komma, vad vi ska fika och framför allt vad hon önskar sig. Jag njuter och känner mig glad i mammahjärtat när jag ser den här glada och oerhört förväntansfulla tjejen :)


I helgen blir det massor med kalasbak, vi ska bland annat baka bullar och sirpaskakor.

Av Marlie - 8 mars 2010 12:45

Fyfan vad jag är dålig. Helt värdelös. Vi körde Lchf riktigt seriöst och bra hela januari, och det fungerade bra. Både jag och Mattias gick ner i vikt och maten är god. Men sen tappade vi allt! Och jag kan bara inte hitta det igen. Blir så arg på mig själv. Jag var riktigt laddad för den här våren, den här året skulle vara året då det hände - men jaha? Hur fan då? Nu är vi tillbaka i samma gamla vanor, kanske en aning lite bättre men fan inte mycket.


Varje dag tänker jag Lchf och minus på vågen - men ingenting händer! Man är ju totalt hopplös. Jag var SÅ motiverad tidigare och jag måste hitta det igen! Just nu har både motivation och lust till att laga mat försvunnit så långt det bara kan.


I helgen blir det till att planera maten för en tiden föröver och förhoppningsvis kan det också innebära att att våra vanor ändras, det måste hända i år. 2010 är ju året då allt händer. Jag tror fortfarande starkt på det här året och jag vet att det går om man vill.


Det kommer bli mer Lchf här hemma, var så säker!

Av Marlie - 7 mars 2010 17:00

I vår ska vi äntligen göra om sovrummet! Jag ser verkligen fram emot det, det har jag iofs gjort sedan vi flyttade in, men nu har vi äntligen en tanke om hur det ska se ut. Innan har vi känt oss totalt tomma i huvudet och inte haft en aning om hur det ska bli.


Vi var nyligen på Ikea för att titta på sängramar och när vi passerade garderobsavdelning så trillade poletten ner. Jag fick en idé om sovrummet och Mattias gillade tanken och det slutade med att vi kom därifrån med papper och broschyrer om garderober. Vi hittade däremot ingen sängram så det får vi leta efter någon annan stans.


Nästa helg ska jag försöka lura med mig Mattias till Colorama för att titta på lite färgprover och tapeter till sovrummet. Skulle vara skönt att veta mer exakt vilka färger och nyanser sovrummet kommer gå i innan vi tittar mer på vilken garderob vi ska ha.

Av Marlie - 6 mars 2010 21:45

Idag har vi haft lördagsmys på riktigt. En riktigt fin lördag. Det har varit en riktig kvaliteteslördag!


Redan efter frukost klädde vi på oss och gjorde oss iordning för att åka till Tyresö och familjen Magnusson. Redan vid 12 anlände vi och lördagsmyset kunde börja.. :)


Jag och Nettan mös mest i soffan och pratade bebisar och graviditeter. Tjejerna lekte bra och tror även dom var riktigt nöjda med dagen, Saga & Wilma somnade som två klubbade sälar i bilen redan efter 2-3minuter när vi åkte hem vid sju - halv åtta.


Jag tycker det är alldeles för långt mellan Bålsta och Tyresö!

Av Marlie - 5 mars 2010 08:13

Jag tror ingen förstår hur mycket jag längtat efter den här fredagen! En väldigt bra fredag, en fredag som klockan fem i eftermiddag innebär en ledig helg. Den här kommer bli bra :)


Ikväll är det fredagsmys :)


Nu ska jag försöka få på min lilla loppa lite kläder så vi kan åka till Humlan och jobbet snart.


Ha en ruggigt bra fredag, det tänker jag ha!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards