Alla inlägg under april 2010

Av Marlie - 16 april 2010 20:10

Idag har Saga verkligen haft en jätte knasig dag. Hon var spänd och fulladdad med känslor redan när jag hämtade henne på Humlan runt halv två. Jag tror att det är på gott och ont att vi har pratat om 3års kontrollen som skulle vara idag, jag tror nästan hon var nervös inför den. Vi tog oss upp till Vårdcentralen och 3års kontrollen som gick bra, hon sa verkligen ingenting och ville inte prata om bilderna som visades. Vi satt och småpratade lite grann och hon frågade lite frågor och berättade för mig att Saga låter som vilken vanlig 3åring som helst, vilket jag redan visste. Men tro det eller ej, när Saga skulle få välja klistermärke eller bokmärke så började hon berätta för oss vad det var på bilderna och log till och med.


Vi tackade för oss och gick ut i väntrummet för att klä på oss där Saga fick leka en sväng och så mycket som hon pratade då har hon nog aldrig gjort, hon vi var hos gick förbi och sa "Nu får till och med jag höra att hon kan bra" :)


Vi gick ner en sväng på Ica för att handla tillsammans med Veronika och på väg till bilen kan man säga att Saga tappade allt. Hon blev SÅ ledsen för att jag inte ville bära henne, men hennes ledsna var inte bara protest till att jag sa nej. Det fanns någonting mer i dom där tårarna och snyftandet. Något som verkligen skar rakt igenom mitt hjärta! Det fortsatte även titt som tätt under eftermiddagen och utan att överdriva kan jag säga att jag haft en väldigt trött och känslosam dotter en fredag som denna!


Jag vill bara påminna hela världen om att hon är det finaste jag har. Hon är mitt allt och jag är otroligt stolt över henne!


<3

Av Marlie - 14 april 2010 20:02

Idag är det en stor dag! :)


Jag fick ett väldigt oväntat samtal, men det absolut bästa samtalet! Det var min chef som hade en god nyhet. Han började med att ge mig beröm för hur duktig jag är, hur glad han är över att jag alltid ställer upp när han behöver mig oavsett om det är med kort varsel. Det här är beröm jag verkligen tänker ta åt mig och göra någonting ännu bättre av nu.. Jag är nöjd med mitt jobb, och beröm blir man alltid glad av.


MEN inte nog med det, hans goda nyhet var att han har ett fast schema, ett heltidsschema att erbjuda mig. Jag blev SÅ glad! :) Från och med första juli har jag mitt alldeles egna schema på Pick A Lot.


TACKTACKTACK! :)

Av Marlie - 9 april 2010 23:45

Många undrar vad som hänt med min blogg, många frågar varför jag aldrig uppdaterar och det finns en rad olika anledningar. Jag tampas just nu med mig & livet som driver mig till vansinne.

Just nu lever jag med så mycket känslor, känslor som finns såå långt inom mig att det är en omöjlighet att få ut dom i fingertopparna för att formulera ner här, och det är på både gott och ont. På ett sätt vill jag bara få ur mig allting, men det här är inte riktigt rätt forum. Jag kämpar hela tiden med många tankar, känslor och funderingar, jag önskar det gick att få ur sig allt men det är en ren omöjlighet. Jag tar en dag i taget och vet att tids nog kommer allting vara löst.

 

Lova mig en sak, ta aldrig livet eller någonting för givet.

Av Marlie - 4 april 2010 14:10

Nu sitter jag äntligen här igen, efter två veckors blogguppehåll.


Det händer så mycket i mitt liv just nu som absolut inte lämpar sig för att skrivas helt öppet om här på bloggen. Det är saker som inte ens lämpar sig för allas öron, man  får noga välja ut vilka som har med det att göra och ibland måste man anstränga sig så att man inte säger fel ord eller mening. Det finns dagar då det är kaos i mitt huvudet, kaos i hela mig. Det finns dagar som bra och det finns dagar som är ruggigt konstiga och bara jätte fel.


Jag njuter över att påsken alldeles strax är över. Jag är väldigt glad att vi bara har påsk en gång om året och idag är njuter jag fullt ut över att vara ledig! Klockan har ringt strax innan fem hela veckan och vi har som tidigast varit hemma vid 19. Den här veckan har verkligen bjudit på jobb kan jag lova! I torsdags hade vi en riktigt lång dag på 15 timmar, tro mig.. Det är inget jag vill göra om än på länge!


Igår hade jag en riktigt fin påskafton, dock inte lik någon annan jag någonsin haft. Dagen började med några timmars jobb nere på Ica i centrum, efter det blev det en stunds slapp i soffan framför datorn innan jag fick rycket att köra en snabb storstädning hemma innan det var iväg till Barkarby outlet och shopping med fint sällskap. Senare på eftermiddagen bar det av hem till Bålsta för en liten men fin påskmiddag. Och sedan bjöd kvällen på en riktigt trevlig utgång.. :) Trots lite sömn den här veckan och utgång igår mår jag riktigt bra idag och känner hur våren och vårkänslorna börjar infinna sig :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards