Alla inlägg under maj 2010

Av Marlie - 19 maj 2010 10:34

För drygt en och en halv timme sedan fick jag ett telefonsamtal som innehöll "En kattunge är död" .. Jag stammade fram några enstaka ord och åkte hem på en gång och där låg den, min stackars lilla kattunge. Lillskrutt. Det är oförskämt och riktigt ruttet att säga det men jag är glad att det inte var Tussilago.


Nu ligger den här lilla rara katten och sover på kullen hemma hos Pia, tillsammans med några andra djur. Det känns ändå bra i hjärtat att hon fick bli begravd på ett bra ställe :) Tack Pia!


I eftermiddag när barnen undrar var lillskrutt är så har hon sprungit bort och inte kommit tillbaka. Inget barn behöver veta hela sanningen om precis allt alla gånger.

Av Marlie - 17 maj 2010 22:20


Satt och tittade på alla bilder i min mobil och fanns han, min goda minigrabb. Jag längtar galet mycket efter den här lilla grabben och han är min stora kärlek :) <3

Av Marlie - 17 maj 2010 17:53

För någon vecka sedan så satt jag och Veronika och klickade hem klänningar för ett par tusen i hopp om att hitta någonting att ha på oss på Ulrika & Jonas bröllop i sommar. Idag kom äntligen avin från posten så vi stack iväg och hämtade ut ett paket på fyra kilo klänningar. Men tror ni att vi har kläder att gå på bröllop i nu då? NEJ, det har vi inte!


Sucksucksuck! Nu är det bara börja om från början och om det kör ihop sig på riktigt så lär vi få ta en tripp in till stan och gå i affärer - men nej tack! Jag vill inte!

Av Marlie - 17 maj 2010 10:57

Jag är så förbannat kass! Förstår inte varför jag och bloggen inte riktigt kommer överens längre.


I helgen var vi på kryssning, för att fira Patriks mamma som fyllt 70år. Patriks lillebror med familj var med, sen var Daniel och Sara med och vi hade verkligen SÅ trevligt. En riktigt, riktigt bra kryssning :) En trevlig och god middag och en riktigt bra partykväll på det, med festande till sju på morgonen.. Jag förstår inte hur jag orkade :) TACK alla för en toppenkryssning.


Idag har jag äntligen Veronika tid igen.. Det är nog inte så länge sedan egentligen men det känns som hundra år. Och jag älskar Veronikatid :)

Av Marlie - 7 maj 2010 01:17

NU äntligen är jag glad. Ni är flera som undrat varför jag inte varit glad för lägenheten.. Anledningen är att jag inte har vågat tro på det, jag har inte trott att det varit sant, inte förens nu ikväll när jag stod där i köket med kontraktet i min hand. Ett av dom finaste papprena jag någonsin hållt i, det känns galet stort och jag är glad. Jag och min fina dotter har fått en tvåa på 61kvm, nära till underbara familjen Ländström och Saga har nära till pappa - på gott eller ont? Det visar sig..


Den andra augusti får jag hämta ut nyckeln till lägenheten och under den veckan kommer lägenheten vara full med färgburkar, en hög fina vänner och en och annan platta öl. Då ska det målas och fixas :) Jag längtar massor till alla fixdagar och självklart massor tills jag och min fina dotter får flytta in på riktigt, i vår lägenhet. Mitt mammahjärta behöver få erbjuda min dotter ett rum och ett hem som hon kallar sitt hem, inte hemma hos mormor.


Så under sommaren kommer vi bo hos min mamma och göra det bästa av det, jag kommer jobba väldigt mycket så egentligen passar det ganska bra, hon kommer vara väldigt mycket med sin mormor när hon inte är hos pappa.


Av Marlie - 3 maj 2010 19:11

Ni anar inte hur många gånger jag suttit här och försökt, försökt formulera ner någonting. Försökt få ner allting på tangentera utan större framgång, det är precis som om att fingrarna stelnar. Det har varit helt hopplöst. Sista tiden har jag inte haft någonting att fylla ut bloggen med, det har varit totalt tomt och svart i både själen och huvudet.


Det finns dagar då jag blir så trött på att inte veta vilka som faktiskt läser min blogg, men samtidigt älskar jag att ha sjukt många läsare. Än så länge har jag långt ifrån mycket läsare, men en vacker dag.. Då kanske. Jag har mycket jag vill skriva om, jag har mycket jag skulle vilja minnas om flera år. Många tycker inte att en blogg ska få agera dagbok, men vad är det då egentligen? Och innehållet i min blogg är det enbart jag som styr över och jag gillar den.


Min blogg behöver ett ansiktslyft och därför vill jag ha gästbloggare, hur många som helst. Kom igen och maila mig :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards