Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Marlie - 1 juni 2010 20:12

Idag är det första juni och officiellt sommar =D


Känns ovanligt bra och nästan en aning stort. Jag har laddat för sommaren 2010 länge nu och känner på mig att den här sommaren kommer bli bra. Egentligen undrar jag hur jag kan känna så med tanke på att jag ska jobba hela sommaren, för första gången i hela mitt liv. Vuxenpoäng? Ja, det tycker jag nästan!


Saga är ialla fall långledig i sommar och det känns jätte bra. Hon får sommarlov på riktigt. Hon kommer få mycket pappa-tid och även massor med mormor-tid. Dock inte alls lika mycket mamma-tid, men jag jobbar ju inte dygnet runt så vi hinner :) Jag är ledig på helgerna och förhoppningvis blir det inte monsterlånga dagar på jobbet.


Imorgon är det två, bara två månader kvar tills jag får min lägenhet. Nu tänker ni - shit, två månader är hon inte klok? Det är ju jätte lång tid. Men jag tycker det känns som ganska snart, den här våren har bara sprungit förbi mig, jag har inte hunnit med. Tiden springer fram och snart är det jul och nyår, igen! Jag längtar efter lägenheten, få måla och fixa någonting alldeles eget. Jag känner att det kommer bli bra, jag är dock rätt delad om hur det ska möbleras och inredas men jag har tid på mig. Hur det än blir så kommer det vara mitt & Sagas ställe, där det även kommer ingå två katter, vår underbara Pottan och vår galna kattunge Tussilago.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards