Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Marlie - 9 augusti 2010 22:07

Vad händer med mig? Varför händer det här med mig? Om jag, eller någon annan kunde förklara för mig vad som händer just nu. Men det är för mycket begärt, jag kan inte förklara min känsla. Jag jobbar hela tiden med mig själv. Jag kämpar ständigt. Jag är glad på utsidan, insidan ser desto värre ut. Insidan är.. grå, tom, ängslig, rastlös och uppriven.


Jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa. Jag ler och torkar tårarna i smyg. Jag ignorerar mig själv, jag struntar i vad och varför. Jag låtsas vara glad och må bra, för det är enklast. Det var om inte annat det enklaste, men nu rasar min vägg. Någon har dragit bort mattan under fötterna på mig och min mur är trasig. Alla ser igenom mig, alla kan läsa mig som en öppen bok numera och jag är blottad. Utan att jag sa okej.


Imorgon ska min fina mamma ringa det där samtalet och rädslan gör mig panikslagen. Rädd för att göra bort mig. Rädd för att behöva skämmas. Rädd för att det som jag varit med om inte är skäl nog till att få må dåligt.


Jag vill känna mig hel, om än bara för en liten stund. Jag vill le på riktigt, bara en gång till.




inatt är det jag & winnerbäck.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards