Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Marlie - 1 januari 2011 23:14

Saga är, och har alltid varit barnsligt förtjust i Vem-böckerna, vi har kunnat läsa samma Vem sjuttielva gånger på rad och varje gång har hon suckat oroligt eller fnittrat förtjust på precis rätt ställe med precis lagom mycket inlevelse. 


Jag började tro för länge sedan att hon skulle växa ifrån dom, men tji fick jag. Jag släppte tanken ett tag och innan jul tänkte jag för mig själv att vi kan ju inte köpa Vem till Saga, det är ju till småbarn men tji fick jag - igen! 


Hon älskar dom och jag tycker dom är snälla och bra så jag fortsätter väl glatt att läsa Vem ett tag till! Jag tror dessutom jag tänker trotsa mina principer och klicka hem ett par Vem till, Saga blir glad och jag blir jätte glad över att få läsa någonting nytt. 


  

Av Marlie - 1 januari 2011 23:03

Dagens bästa hissar


* Att vi sov ändå till halv tio idag, igen!


* Att det bara är lördag, fast det känns som söndag!


* Att jag har ätit marängsviss två dagar i rad!


* Att Saga är väldigt kär i sin mamma just nu, på ett mysigt sätt!


* Att mitt ansikte sakta men säkert börjar återta normal form & färg!



Dagens värsta dissar


* Att jag är dunder förkyld!


* Att det inte går ett skit på tv en lördagskväll!


* Branta pulkabackar & känsliga barn!


* Att det mer eller mindre bara var smulor i min cheddar popcorns påse!


* Vårt otroligt ostädade hem & vår enorma tvättkorg!

Av Marlie - 1 januari 2011 21:59

Vi har behövt nya handdukar ganska länge nu och nu är det kris! 


Dom skulle verkligen behöva ligga ny tvättade på hyllan i badrummet men det gör som ju förstås inte.. Jag vet inte ens var ifrån vi ska köpa dom??! Det är mitt stora problem just nu... Jag vill ha bra, fina och stora handdukar som man bli torr av och som absolut inte luddar av sig! 


Höga krav? Kanske.


Men vad säger ni? Var hittar jag schyssta handdukar? 

Av Marlie - 1 januari 2011 19:44

Jag sitter mer eller mindre ihop med min manual till kameran, och har gjort till och från sedan igår och jag har väl lyckats ta mig igenom en sisådär fyra-fem sidor. Det är inte bara läsa och testa och sen funkar det. Det krävs SÅ mycket mer men jag önskar att det var så enkelt.. Men testat har jag gjort och här är tre prov och mer finns det :) 



      

Av Marlie - 1 januari 2011 16:46

Igår var det nyårsafton, en alldeles perfekt nyårsafton i mina ögon.. Lugnt och skönt, mysmiddag och annat gott att äta hemma hos mamma. Inte en droppe alkohol slank ner för min del och lika nöjd är jag för det. Saga och Wilma sov gott på 12-slaget men ingen är ledsen för det, snarare tvärtom - det har gjort att vi haft en bra dag idag också med två pigga glada tjejer. Vi har varit ute i pulkabacken, en väldigt kort liten sväng dock, men ändå. Sen har vi myst i soffan och spelat Astrid Lindgrens filmspel och lite marängsviss har vi lyckats trycka i oss också. För att sammafatta den första i första tvåtusenelva - en lung och skön dag med massor av mys!

 

Jag tror, hoppas och önskar att 2011 kan erbjuda en hel del och jag ser fram emot det nya året. Och det bästa av allt, jag har min fina man och min underbara dotter vid min sida och bara det gör 2011 perfekt!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards