Alla inlägg under januari 2011

Av Marlie - 10 januari 2011 20:34

Jag har ingen vidare koll på vilken idrottsförening det är men det är någon förening som sätter ihop ett träningsprogram med olika typer av träning varje termin och den här gången ska jag och Veronika haka på, med start imorgon!

Dom har en gratis-prova-på-vecka den här veckan och det är ju alltid bra, för oss som egentligen inte har en aning om vad det är vi ska gå på.. :) 


Vi ska testa på någon form av gympa imorgon så idag har dammat av träningsskorna.. :) 

Av Marlie - 10 januari 2011 19:45

Jag har nämnt det förut och jag säger det igen, vår bästa dagmamma Sussi har slutat och det gör att Saga ska få börja hos Gittan. Vi känner Gittan, jag gillar Gittan och Saga gillar Gittan så hon kommer också kunna bli vår bästa dagmamma :)


Men bytet bjuder på blandade känslor. Det är jätte skönt att jag känner Gittan och jag vet lite hur hon funkar eftersom Wilma har gått där men ändå känns det så främmande att Saga ska börja där, att vi måste byta dagmamma. Att våra vardagsrutiner rubbas, men som jag skrev igår.. Det brukar bli bra trots att man rubbar sina mönster.


Imorgon gäller det. Imorgon går Saga sin första dag hos Gittan och jag håller tummarna på världens bästa tisdag :) 


Önskar oss lycka till!

Av Marlie - 9 januari 2011 21:47

Den här söndagskvällen behöver verkligen inte ta slut. Jag är inte redo för att börja jobba igen, jag älskar att vara hemma med min bästa Saga. 


På sätt och vis ser jag fram emot att få vara tillbaka på jobbet imorgon, jag trivs ju bra på jobbet och gillar att få stimulera min otroligt sociala sida.. MEN jag och Saga har gått hemma sen den 23 december nu, dock ofrivilligt på grund av sjukdomar men jag måste ändå erkänna att det varit mysigt med så mycket kvalitetstid. Jag säger som en kär vän jag tror att jag har glömt bort hur man går till jobbet.. Och Saga har garanterat glömt bort hur man lever vardag, hon fann sig snabbt med jullov och allt som hör till. 


Hur mycket jag än hoppas på att klockan inte ringer imorgon bitti så kommer den göra det, och det är bara gilla läget och det gör jag. Innan helgen är här så har vi kommit in i vardag igen och då är det ganska bra det med :) 

Av Marlie - 9 januari 2011 20:49

Den här söndagen började absolut inte som någon annan söndag..


Saga badade, innan frukost

Mattias åkte till Ica & köpte frukost

Jag duschade, vek tvätt & bäddade sängen, innan frukost


En vanligt söndag, innan frukost, brukar innefatta en pigg Saga som tittar på film och en trött förälder i soffan och en sovandes förälder i sängen.


Dagen bjöd även på massor av skoj med Ländströms..


Lek ute, åkt pulka, valross och snowracer

Lek inne, Wii Fit, stora och små tillsammans och det var mer än uppskattat

Lunch & middag med toppen sällskap


Så trots att man bryter mönstret kan det blir väldigt bra!

Tack för en fin söndag! <3


Det var inte riktigt min plan att vi skulle leka en hel söndag, jag behövde fixa lite hemma & plantera blommor - men det är ingen som tar sysslorna ifrån mig så jag hinner trots en leksöndag :)



Låt mig presentera... Torsten Hallberg-Ländström

  

Av Marlie - 8 januari 2011 22:40

Jag är på jakt efter vita vaser och/eller krukor, kalla det vad man vill. Jag har hittat några på Plantagen som är riktigt snygga men känner att jag vill titta runt lite grann och se vad som finns, behöver kanske inte köpa första bästa..


Men var sjutton hittar jag typ såna här?



          



Av Marlie - 8 januari 2011 22:32

  


Saga kommer med den här glassen och säger..

-Mamma, den här glassen var inge god, kan jag få en piggelin istället?

Av Marlie - 7 januari 2011 23:06

Jag har hittat en ny och riktigt rolig sysselsättning - fotoböcker! Varför har ingen talat om för mig hur roligt det är? Jag sitter som trollbunden på Fuji Direkt och bara älskar det :)


Jag har två på gång i huvudet men har bara påbörjat den ena än så länge och det är en om Sagas första år.. 




Ett litet smakprov


  

Av Marlie - 7 januari 2011 22:30

Ikväll hände det grejer på vårt Ving konto - vi betalade in halva vår resa och det är så skönt! 


Vi satt och pratade vid middagen ikväll och kom fram till att Mattias och/eller Saga ska fixa sina pass den här månaden så har vi det gjort. Dels för att slippa stå där några veckor innan med panik över att det inte är gjort och sen för att strö ut utgifterna lite grann :) 

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards