Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Breaking Dawn

Av Marlie - 30 november 2011 21:13

Nu ska jag vara precis sådär nördig som bara en mogen och tuff kvinna kan vara. Jag ska ägna ett helt blogginlägg åt Twilight, Bella, Edward och all magisk kärlek. Jag bli sådär löjligt lycklig och kär i kärleken. Kär i ett manus. Lycklig för att dom kan sina repliker. Tänk om hela Twilight-sagan var sann, då hade jag velat ha huvudrollen! Jag hade velat vara någons Bella. Jag hade velat ha en egen Edward som älskade mig tills döden skiljer oss åt.


Hur som helst, en fredag kväll blev jag nertjatad i soffan för att kolla på Twilight. Jag kände mig inte ett dugg intresserad, men i samma sekund som Bella faller för Edward faller jag för hela sagen. Föll för kärleken. Föll för en bra story. Kärlek, lycka och tårar - vilken tjej smälter inte för ett sånt manus? Jag gör det ialla fall. Fast jag försökte stå emot. Första filmen rulla x antal gånger, tvåan kom och rullade ännu fler gånger.. Jag väntade med spänning på trean och när det rullade på stora bioduken satt jag fängslad. En kväll fick jag för mig att beställa hem böckerna och fem veckor senare var alla fyra böcker slut. Jag gick i dvala med mina böcker. Förstod inte hur jag skulle klara av att lägga tid på att äta, sova och jobba. Varje ledig sekund läste jag. Läste halva nätterna och hela lunchen. Jag var som förtrollad. Plöstligt insåg jag att jag var på sista kapitlet i sista boken och läste några av sidorna två gånger för att boken inte skulle ta slut. Plötsligt hade hon satt en stor punkt och sagan var slut. Tårarna rann eftersom det är bästa storyn på länge. Tårarna rann för att hon, han, den, dom var lyckliga. Kanske rann tårarna för att böckerna var slut också. Jag vet inte.


I helgen var jag och såg första delen i sista filmen med mina fina tjejer, Sus & Vonkan. Kärlek till er. Kärlek till filmen. Kärlek till varma chips och avslagen fanta. Jag tänker inte säga någonting om filmens handling för det går inte att sammafatta kort och gott. Men jag grät, skrattade, och var allmänt kär i 1 timme och 57 minuter i lördags kväll. Kär i kärleken. Kär i filmen. Kär i Edward.


Forever is only the beginning.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards