Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Jag blir uppriktigt sagt förbannad

Av Marlie - 25 september 2009 12:53

Den sista tiden har varit intensiv, på alla sätt. Är fylld med miljoner tankar och känslor hela tiden, vänder och vrider på allting. Försöker få rätsida på saker och ting, tampas dagligen med mig själv och hur jag mår.. Lever med ständigt dåligt samvete över vilken dålig mamma jag har varit den sista månaden, ingenting är så jobbigt som när orken och lusten som förälder försvinner.


Jag har världens finaste dotter, hon är en glad men försiktig liten tjej som hela tiden behöver mötas på bästa sätt, och tyvärr har hon inte blivit det sista tiden och det skär i mig. Jag börjar sakta men säkert komma i fas med mig själv, vilket i sin tur leder till att hon får det bättre. Fortfarande är det en bit kvar tills hon får det absolut bästa, men vi kommer komma dit både jag och Mattias. Hon är det mest värdefulla jag har och långt in vet hon det, vi pratar titt som tätt om att mamma är ledsen och varför jag inte orkar vara glad med henne jämt. När tårarna trillar nerför mina kinder kommer hon, ger mig en puss och säger att mamma inte ska vara ledsen. Hon är så fin min Saga.


Det har varit några dagar som luften gått ur mig totalt, då jag bara har mått illa och varit för ledsen, för ledsen för att Saga ska behöva vara med och då har jag världens finaste mamma och Saga har en mormor som inte tvekat en sekund med att ställa upp. Det var en kväll jag var helt förstöd och inte hade någon ro i kroppen för att orka natta henne, klockan gick och jag kände mig urusel och nästintill panikslagen för att vår underbara dotter fortfarande inte sov. Jag var så arg och ledsen över dagens överraskningar och kände att jag grejar inte det här, ringde min älskade mamma som kastade sig in i bilen och kom och hämtade Saga vid tio tiden, en vanlig vardag. Det är bara ett av många exempel som visar vilken underbar mamma jag har. Och jag är så oerhört tacksam att jag har henne i mitt liv, tack för att du alltid ställer upp när det behövs mamma. Vi älskar dig!!

 

_____________________________________________



Idag har jag fått mig en uppläxning om vad som är bra för ett förhållande och inte, och det gör mig så förbannad. Att en människa kan tro att man själv är så mycket bättre än någon annan gör mig grymt irriterad. Alla har sina sätt och inget sätt är bättre än något annat. Om ni sköter ert så lovar jag att vi sköter vårt, på vårt sätt och det är minst lika bra dom ert. Blir arg av bara tanken på att den här människan sitter på så mycket mer information än vad jag gett den.


_____________________________________________

 


Idag är det fredag, en bra fredag! När jag har hämtat Saga om ca två timmar ska vi leka med Tuva och Micke en stund i parken innan vi ska hämta Veronika och Mattias, sen bär det av till Lilla Gatan i Solna, idag ska det pratas och förhoppningsvis bokas lite tatueringar! Jag längtar! Har nog faktiskt en ganska klar bild på vad jag vill ha nu..

 
 
Ingen bild

mormor

25 september 2009 14:22

Oh vad jag önskar att du hade ork och energi att sluta lyssna PÅ DENNA ENERGI TJUV................ Önskar av hela mitt hjärta att det tar slut snarast .Och du är ingen dålig mamma då hade du inte den lilla tjejen som hon är och man får som småbarnsförälder tappa allt för det skadar inte barnet skillnad med drogproblem då kan jag nog tycka man är dålig mamma

 
Ingen bild

Mamma

26 september 2009 08:41

Tack för fina ord! Tack för att jag får vara din mamma! Tack för att jag får vara Sagas mormor! Tack för att jag får vara del av ert liv!

Jag älskar Er mest!

 
Nettan

Nettan

6 oktober 2009 08:48

Saknar din blogg!!! Vad är det som strular med ert internet o när får ni ordning på det...??? :)

Hoppas livet är snällt mot dig! Kärlek! Puss!

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards