Alla inlägg under oktober 2014

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50



Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.

 

Om 49 dagar blir min dröm verkligen och... jag får nya bröst. jag får nytt skal. jag får nytt självförtroende.

 

Jag har tänkt och velat det här SÅ länge. Och för några veckor sedan började jag tänka och fundera igen, och det här gången började jag läsa mer än vad jag gjort någon gång förut. Jag frågade runt och fick två namnet på två kliniker som jag läste på om men min magkänsla sa ganska direkt vilken jag skulle vända mig till. Jag började känna att en operation innan sommmaren kanske kan vara något. Eller kanske nästa vinter. Jag kände mig nyfiken och bestämde mig för att ringa Proforma för att bara snudda vid det här, lite mer på riktigt! Och kanske boka in en konsultation. Tjejen i andra änden hade en operationstid redan i slutet av oktober. Ehm! Lugn & fin! Vadå, är det inte väntetid på sånt här? Och hade det inte varit för jobbet hade jag blivit opererad om 2-3 veckor.

 

Jag fullkomligt bubblar av tankar och känslor. Stundvis kan jag inte tänka på någonting annat och min... ehm, vad han nu är, får stå ut med mitt tjat och kommer antaligen ha lessnat på mina nya bröst innan dom ens finns. 

 

Jag är nervös. Jag är glad. Jag är spänd. Jag är förväntasfull. Jag är rädd. Jag är nöjd.

Jag är allt, allt på samma gång. Men mest av allt är jag lycklig över att jag har vad han nu är, min underbara familj och mina fina vänner vid min sida, för jag kommer behöva dom båda psykiskt och fysiskt under min resa.

 

 

 

/M.     


Av Marlie - 2 oktober 2014 21:43

"jealousy only eats up your beauty. have more faith in yourself,

you got something that other people don´t"

 

 

Det finns en känsla. En känsla jag tyvärr känner allt för väl. En känsla jag skulle vilja göra slut med för gott. 

Eller två känslor. Eller tre känslor. Det var tre känslor, som kom in i mitt liv för några år sedan, hand i hand och dom släpper inte taget om varandra. Eller om mig. 

 

Dom här känslorna presenterar sig som dålig självkänsla, osäkerhet & svartsjuka. Jag försöker gång på gång putta bort, förtränga och ignorera. Men den där svartsjukan är segare än.. allt! 

 

Vem sa att jag var tjejen med ett normalt förhållande? Nä juste, ingen. För det fanns inte nää. Jag har varit tjejen som man höll hemlig, i flera år. Jag har varit "den andra tjejen". Jag har varit tjejen i mängden. Jag har varit tjejen som var så enkel att bedra. Hade jag testat på ett normalt förhållande? Nä!

 

Hur ska man då förstå. Hur ska man då tycka om. Hur ska man då acceptera. Sig själv.

När man aldrig fick räcka till. När man aldrig dög till. När man aldrig var bra nog.

 

Hur vågar man släppa in någon? Hur gör man för att duga? 

Varför ska det vara så svårt att ge en ny människa en chans, en naken & ärlig chans? 

Det är så lätt att döma en hel värld. Det är så svårt att lita på en person. Varför?

 

Jag vill ju bara vara tjejen med det normala förhållandet och den charmiga svartsjukan. 

 

Godnatt.

Och glöm inte bort, ingen människa behöver vara den andra lik. 

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards