Alla inlägg under mars 2016

Av Marlie - 29 mars 2016 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare och framförallt mycket mer intressant än dom andra. Det var den killen jag hånglade med hela natten.


Det var den killen som 10 år senare skickar ett meddelande till mig, bara sådär. Och allting förändrades...


Det var en helt vanlig lördag hösten tvåtusenfjorton. Jag och Veronika står vid mattorna på ikea och diskuterar en svartvit zickzack-matta, som än idag hänger på samma ställe, som min telefon plingar. Jag tittar på skärmen, stannar upp och känner hur lite för många tankar springer genom huvudet. Han? Vad vill han mig? Vet han ens vem jag är idag? Kommer han ihåg mig? Eh! Lägger ner telefonen och tänker först att det där struntar jag i, jag har ju faktiskt pojkvän. Det är inte många minuter som hinner gå innan nyfikenheten tar över - vad vill han liksom? Nä, jag måste veta! Öppnar, läser, läser igen och svarar.. Snabbt är samtalet igång men dör ungefär lika fort igen när det kommer fram att jag har pojkvän. Hmm! Fortfarande nyfiken, vad ville han? Raderar konversationen och skakar av mig nyfikenheten. Inte mer med det.


Mitt dåvaranade förhållande tar slut, månaderna går och en morgon i slutet av maj tvåtusenfemton när jag vaknar har jag ett meddelande från honom, vad nu? Igen? Jag svarar och väntar spänt på att han ska vakna och prata med mig... Timmarna går sakta och jag känner mig som ett barn på julafton. Plötsligt plingar telefonen och på skärmen står hans namn. Det suger till i magen och jag känner mig mer nyfiken än vad jag någonsin gjort.


Aldrig förr har någonting känts så naturligt från första stund. Och aldrig förr har någonting varit så underligt från första stund. Är det verkligen han? Det är hans namn men det är inte han. Det är inte den han jag trodde. Han är så mycket mer än vad jag någonsin trott, tänkt eller hoppats. Han överraskar, gång på gång. Jag trodde inte han mindes, jag trodde inte han hade koll på mig, jag trodde aldrig han lagt märke till mig som jag gjort varje gång jag sett honom på centrum eller när han varit på mina jobb. Jag har spanat varje gång, jag har undrat varje gång, jag har funderat på om han ens vet vem jag är. Jag har velat säga hej, men inte vågat. Jag har spanat i smyg och tänkt att den blyg, anonyma tjejen inte får den snygga, tuffa killen. Men fel, fel fel.. Han har haft koll på mig! Han kom ihåg, han visste. Jag var inte så anonym som jag trodde och han var absolut inte den tuffa killen.


Det tog bara några ynka timmar innan jag var säker på att jag måste få träffa honom, snart. Det tog bara några ynka dagar innan jag tänkte på honom hela tiden. Det tog bara en ynka vecka innan jag fick träffa honom, och då.. då visste jag! Jag behöver den här mannen i mitt liv, han måste bli min!


Nu, snart ett år senare är han så mycket min och jag älskar honom mer än ord kan beskriva.




Tack älskling, för att du valde just mig.

Tidigare månad - Senare månad

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards