Alla inlägg under juli 2010

Av Marlie - 22 juli 2010 23:12

Oj, vad ni sitter och svär nu! Ni undrar varför ni inte kan logga in på dom låsta inläggen, eller hur? :)


Ja, jag har bytt lösenord!


Fått på känn att lösenordet finns hos några som inte borde ha det.

Om du är värt lösenordet, så gör som förra gången - släng iväg ett mail!

Av Marlie - 22 juli 2010 22:59

Jag har laddat hela veckan för att säga hejdå till Saga nu på kvällen, nu ska vi vara ifrån varandra länge. Hon kommer inte hem förens nästa söndag, det är över en vecka och så länge har vi aldrig varit ifrån varandra. Känns konstigt, och en bit av mitt mammahjärta säger att jag överger mitt barn. Och indirekt gjorde jag väl det - jag lämnade ju hennes pappa. Jag valde bort att vara med henne jämt och ständigt. Jag valde att rubba våra rutiner, vår vardag - hela vårt liv.

 

Nejnejnej! Fel tänkt, så är det ju såklart inte! Och det vet jag, långt in. Men ibland tar verkligen tankarna övertaget och driver mig till vansinne, jag tappar bort förnuftet. Jag valde ju såklart aldrig bort min dotter och tiden med henne, jag valde bara ett gladare liv tillsammans med min dotter, bara hon och jag.

 

Jag kan absolut vara den bästa mamman ibland, och jag kan absolut vara den sämsta mamman ibland - precis som alla föräldrar. Men det finns en sak som aldrig, aldrig någonsin påverkas och det är min kärlek till den lilla flickan jag har satt till världen. Jag älskar min Saga mest och alltid.

 

Jag kommer saknar henne kalasmycket, hon kommer nog dock inte riktigt sakna sin mamma lika mycket - hon kommer inte ha tid :) Men jag ska försöka njuta av lite egentid och ladda mitt mamma-batteri och mitt ego-batteri.

Av Marlie - 22 juli 2010 22:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marlie - 20 juli 2010 21:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marlie - 20 juli 2010 17:20

- feber

- sömnbrist

- kräkningar & toalettbesök

- ont i magen

- ledsen

- instängd


så har mitt sista dygn sett ut och jag känner mig helt överkörd och tom.

Av Marlie - 13 juli 2010 21:25


Sånt här måste göra vem som helst på bra humör =D

Av Marlie - 13 juli 2010 11:46

I söndags fick jag äntligen vara ett litet barn igen. Jag fick leka av mig på Gröna Lund, med underbart sällskap. Jag tror inte jag har varit där på en sisådär 5-6 år ungefär och jag hade verkligen längtat. Gröna Lund är inte riktigt sig lik längre, det har kommit så mycket nytt och det är på gott och ont. Det dumma är ju att dom har varit tvunga att plocka bort lite gamla favoriter. Det är ju inte okej! :)


Och när dom plockar bort gamla favoriter så finns det helt plötsligt plats för nyheter, vilket självklart är roligt - men jag kan säga att vi inte riktigt klickade. Och för första gången i mitt liv blev jag en aning illamående på Grönan, och det var när jag och Micke åkte slänggungorna - det har aldrig hänt tidigare! Men med massor av vatten och en bit mat gick det över och jag var på banan igen :)


Sen har jag gjort det, för första och sista gången. Jag gick HELA spökhuset. Jag har försökt tidigare, men nödutgången på balkongen har varit en väldigt lämplig utgång för Marlie. Men i år hände det, Johan tvingade mig igenom hela och ut kom jag med kramp i handen och tårar på hela kinderna. Så något spökhus på Liseberg händer inte!


Hur som helst, jag hade en riktigt bra söndag! :)

 


Nästa år är det min dotters tur att få gå på Gröna Lund, det finns hur mycket roligt som helst för dom mindre och jag tror att hon skulle gilla det :)

Av Marlie - 13 juli 2010 11:41

Jag älskar det här vädret. Jag tycker det är så otroligt underbart. Jag njuter fullt ut och vill inte att den här sommaren ska ta slut.


Jag kan inte minnas att jag någonsin upplevt något liknande i Sverige. Den här värmen känner man bara utomlands annars och jag längtar mest hela tiden efter att få åka utomlands men nu har den underbara värmen och solen kommit till oss.


Det är varma vindar, luften är varm dygnet runt och ja man är lite små svettig och lite klibbig hela tiden men det är ingenting som stör mig - jag älskar sommaren 2010!

 

Från och med nu vill jag att svensk sommar alltid ska vara såhär!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards