Alla inlägg under augusti 2010

Av Marlie - 27 augusti 2010 12:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marlie - 26 augusti 2010 22:05

Jag skrev ett brev. Jag skrev rakt från hjärtat och i samma sekund som jag gav det till den berörda personen förändras allting.

 

Jag satt för en stund naken och blottad i min egen soffa, visste varken ut eller in. Hade ingen plan B, hade ingenting att säga och visste inte riktigt vad jag förväntade mig. Det var en läskig stund, ett konstigt ögonblick som rörde om mig tillvaro, ännu lite mer än vad jag trodde var möjligt. Att jag vågade ge det där brevet, att jag vågade ge hela mig själv förändrade hela mitt liv. Det förändrade allting.

 

Jag hade tänkt, känt, drömt och planerat länge i mitt huvud. Jag visste vad jag ville, jag hade haft många djupa samtal med mig själv som alltid slutade på samma sätt. Jag visste hur jag ville leva. Men, det läskigt är .. Jag hade ingen aning om hur du ville leva, jag hade ingen aning om hur du kände. Jag var rädd att göra bort mig för alltid men jag ångrar hellre det jag testat och gjort, än det jag inte vågade testa. Jag testar hellre och får ett rått och kallt nej än går omkring och spekulerar och undrar för all framtid.

 

Idag kan jag säga att det där brevet är bland det bästa och finaste jag gett till någon människa. Jag lyckades beröra, jag lyckades förmedla, jag lyckades göra mig hörd och förstådd. Jag fick allt och lite till tillbaka.

 

Jag är så otroligt kär i mitt underbara M. Det här är äkta, det finns där. Vi har absolut saker att jobba på, men det kommer gå. Vi är medvetna om vad vi behöver bli bättre på men nu äntligen står vi på samma planhalva igen och tänker lika dant. Jag vet, han vet, vi vet att det är vi, för alltid.

 

 

marlie hallberg hjärta mattias hallberg

Av Marlie - 18 augusti 2010 23:59

Du springer aldrig ifatt,
när jag väl är där
jag vill inte tänka framåt
men är livrädd att fastna här
nu kan det vara för sent
att säga som det är


Vi testar nya vägar
som aldrig tycks ta slut
vi har försökt att fånga den andra
men aldrig nått ut
jag vill ha en sista chans
så jag säger det rakt ut


Jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut


Jag vet att det är svårt över telefon
men när jag har dig nära
vill du därifrån
jag vet att du har tänkt
men berätta hur du mår


Jag försöker träffa andra
men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig
på alla sätt
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt


Och jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut

Av Marlie - 16 augusti 2010 22:54

när dagarna blir till kväll, när kväll blir till natt och det är svart då behöver jag en lång spellista med winnerbäck eller en bok för stänga av mig själv.


Av Marlie - 15 augusti 2010 18:36

jag skulle vilja sätta ord på hur jag mår. jag vill kunna beskriva känslan som bor inom mig och klumpen som har bosatt sig i mitt bröst.


det är så mycket som snurrar. det är så ofantligt många orsaker till att jag mår såhär, men den största är saknad.


det är inte såhär det ska vara. jag vet exakt hur jag vill leva mitt liv. jag ska bara lyckas dela med mig av det, till rätt själ. min själ behöver det. min själ behöver få skrika rakt ut vad jag känner och vad jag vill.

Av Marlie - 15 augusti 2010 12:04




jag räknar timmarna.

Av Marlie - 15 augusti 2010 08:36

Snälla världen. Rädda mig.

 

Hjälp mig nu, när jag behöver.

 

Tankarna snurrar och dom två sista nätterna har jag drömt om allt. Drömt om mig, dig, ett liv. Jag är verkligen med i drömmarna, jag minns dom i detalj och jag vet precis hur jag vill ha och leva mitt liv.

Av Marlie - 14 augusti 2010 22:20

Såhär förbannad trodde jag inte att jag kunde bli. Det verkligen kokar i hela mig, jag känner hur klumparna i halsen och magen bara blir större och större.


Jag har väldigt mycket med mig själv och mitt just nu, jag orkar egentligen inte lyssna på andra. Det kanske låter egoistiskt men jag klarar det inte. Inte just nu.


Men ikväll gör jag det, jag lyssnar på en person. Som jag vet inte mår jätte bra, jag vet att h*n har haft det ganska tufft. Men att det var såhär illa gör mig så arg, ledsen, besviken och illamående.


Ett sånt här beteende är aldrig okej, det får man aldrig acceptera. Som människa är man värd så mycket mer och jag vill få dig att inse att du är bäst. Du är för bäst för att behöva bli behandlad såhär. Det som händer är olagligt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards