Alla inlägg under mars 2012

Av Marlie - 9 mars 2012 21:29

För en tid sedan fick jag frågan "Vad drömmer du om här i livet?" och jag blev paff. Vad drömmer jag om? Ska man drömma stort eller drömma lagom? Jag vill hitta ett mellanting. Jag vill sväva fritt, men ändå snudda vid jorden. Jag vill vara mänsklig men ändå speciell. Det tror jag är en bra kombo, ruggigt bra faktiskt. Det satsar jag på. Tjing för det!


Jag tänker inte skrika ut mina drömmar, jag tänker inte dela mina drömmar om livet här och nu. Jag är väldigt öppen och sitter inte på många hemligheter om mig själv, men just mina drömmar passar inte in här. Jag vill bara dela mina drömmar med människor som betyder någonting. Människor som bryr sig om och ser mig på djupet. På riktigt.


Det jag egentligen vill är att Ni ska tänka på vad ni drömmer om här i livet? Vad vill ni ha? Vad vill ni göra? Vad önskar ni mest? Vad skulle ni önska om ni får tre önskningar av anden i lampan?

 

Stanna upp, se dig om och dröm fritt.

Av Marlie - 9 mars 2012 21:09

Jag är 25 år gammal och känner att livet bara blir bättre, enklare och roligare. Jag har trott många gånger att den här åldern är den bästa, sen kom en ny och jag upplevde en aha-upplevelse. Yeeei! Jag njuter, glider med och bara är. Jag ser livet som otroligt roligt och enkelt, dom få motgångarna jag möter rycker jag på axlarna åt och skakar av mig. Det är enklast, då får man fortsätta skratta och ett gott skratt förlänger livet. Det här är en lättsamhet jag önskar att jag kan bära med mig resten av mitt liv, jag hoppas att min dotter kan dansa sig igenom livet med samma tänk, jag ska smitta av mig på henne så gott det bara går.


Vad exakt gör livet enkelt, roligt och bäst? Det går inte att sätta fingret på något, jag tror det är en blandning av allt, en lagom skopa av det fantastiska & underbara.

 

Gör som mig - le och låt livet smaka sött.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards