Alla inlägg under december 2009

Av Marlie - 24 december 2009 14:08

 

 

 

 

GOD JUL!

 

 

 

Av Marlie - 21 december 2009 18:27

Jag förstår inte, jag hänger inte med. Vad hände? Hur gick det här till?


Satt och tittade lite på bloggens startsida för en stund sedan och insåg att jag knappt bloggat den här månaden! Skandal. Uruselt. Trist. Värdelöst. Sämst.

Ja, helt ärligt.. Jag blir en aning besviken på mig själv, för jag tycker om min blogg och jag vet att jag en dag, längre fram kommer vara glad över att just jag skrivit så öppet, ärligt och rakt från hjärtat!


Anledningen då, finns det någon eller? Nej, faktiskt inte. Inte en gilitig ialla fall. Jag förstår inte att det redan är 21 december - var har tiden tagit vägen? Timmarna, dagana, veckorna och december månad har bara sprungit fram - jag har inte hunnit med! Och tro mig, det känns som jag gått miste om hela december. Jag hann inte med. Och det konstigaste, jag har verkligen inte haft för mycket att göra heller så jag får inte ihop det på något sätt.

Av Marlie - 15 december 2009 13:08

Egentligen lovade jag bilder redan igår kväll, men väggen tog lite mer tid än vad vi trodde och den behövde målas tre gånger på några ställen, men nu äntligen är den klar! :)

 

Väggen torkar efter andra lagret färg, jag var tvungen att påminna mig själv om att den ser kladdig ut pga tejpen ungefär var femte minut.

 

 

Äntligen är tejpen bortdragen och vi är väldigt nöjda med resultatet. (När man förstorar bilden så ser ränderna ut att vara alldeles ojämna och hackiga, men det är kamerans fel.)


Färgerna i närbild.

  

Av Marlie - 13 december 2009 22:32

Vi gick i flera veckor och funderade på hur vi ville göra i Sagas rum, efter många besök på styleroom.se och Beckers kom vi fram till att hon skulle få en randig fondvägg. Och jag är nöjd redan, innan vi ens målat ränderna :)

 

Rummet har gått från rosa/rött till lila under helgen och idag har vi även satt dit tejpen som behövs för att kunna göra ränderna. Nu sitter vi i soffan och bara väntar på att "spärr-färgen" ska torka så vi kan måla första lagret med färg innan vi kan gå och sova och imorgon på dagen ska jag måla andra lagret.

 

Kan bjuda på ett smakprov av hur väggen ser ut med tejp så ni får en hint om hur det kommer bli, och ett litet smakprov på färgerna :)

 

 


Fortsättning följer imorgon kväll... :)

Av Marlie - 13 december 2009 22:24

Som ni redan har förstått så är det ingen gång på året som runt jul som jag verkligen lever upp och älskar att hålla på pyssla och pynta :)


Jag har alltid gillat apelsiner fulla med nejilikor och jag ser till att vårt hem har några stycken varje år, det är fint och luktar gott, speciellt tillsammans med lite kanel. Men i år har jag också fått och förälskat mig i frostad frukt, jag tycker det är ser så juligt och "vintrigt" ut.. :)


    

Av Marlie - 13 december 2009 22:10

Vad hör till Lucia om inte Luciafika och massor med ljus.

 

Igår kväll gjorde jag årets lussebullar, men inte på vanligt sätt.. Dom här lussebullarna är hundra gångerna godare och mycket smidigare att baka. Har fortfarande lite ångest att Saga inte fick baka lussebullar med mamma, men jag tror faktiskt ska vi baka lussebullar på vanligt sätt någon dag också. Inte för att äta, mer för att baka och ha lite kvalitetestid tillsammans. Jag har nämnligen en dotter som fylls med lika mycket glädje som mig när hon får baka och pyssla, och vilket barn tycker inte om att få proppa lussebullarna fulla med russin? Vet ni vad det bästa är, vi får ha Luciamys två dagar, idag hade vi det hemma med ljus och Luciafika och imorgon ska barnen och dagmammorna ha Luciatåg med fika. Jag ser fram emot det lika mycket som Saga, hon har laddat i flera veckor för att sjuna för alla mammor och pappor.

 

                  

Våra lussebullar med kardemumma & mandelmassa

Av Marlie - 9 december 2009 15:31

... just nu är det någonting som händer. Någonting som gör mig så förbannat rädd. Rädd för allt, men mest för mig själv.

 

Jag förstår ingenting just nu. Jag hittar ingen väg ur det här för tillfället och känner att jag måste börja jobba med det, här och nu. Innan det är för sent. Innan man tappar fotfästet totalt, innan man förlorar någonting viktigt.

 

Om jag ändå bara förstod vad och varför? Just nu är det mörkt.

Av Marlie - 8 december 2009 18:12

Jag jular, pyntar och fixar lite till som tätt, jag älskar när det är jul och december. Hyacinter, apelsiner med neijlikor, frostade äpplen & apelsiner, kanel och ljus är bara en liten del att allt som hör julen och advent till.

 

Men en annan sak som verkligen hör till både advent, Lucia och jul är ju såklart allt bakande. Bakning av godis, kakor och bullar - i alla dess former! Det är gott, fint att dekorera med, och får hemmet att verkligen lukta jul.

 

Jag och Saga har redan hunnit med en omgång pepparkakor och i helgen byggde Emil, Wilma, Saga & Tuva pepparkakshus hemma hos mamma, ska se till att hämta hem det Saga & Tuva gjorde tillsammans någon dag snart. Jag och Saga ska julbaka mer sen när vi har jullov, det ända jag tänkt att vi nog ska göra innan dess är lussebullar, förhoppningsvis blir det på måndag efter Luciatåget barnen och dagmammorna ska ha på måndagmorgon.

 

Det finns en sak som får mig full av julstämning och det är när Saga går här hemma och sjunger Lucia- och julsånger. Jag blir också en aning stolt över hur duktig hon är, hur mycket och fort hon lär sig.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards