Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

allt-i-allo

Av Marlie - 1 augusti 2009 23:09

Min semester är slut, har jobbat tre dagar nu och två kvar tills jag är ledig två dagar med min älskade familj. Mattias har semester med barnen nästa vecka och veckan efter det jobbar han när jag är ledig och tvärtom - kanske inte det roligaste, men september lönen kommer se fin ut! Härligt härligt :) :)


Idag har jag jobbat en stund, tog en tid nästa söndag och blev på så sätt av med dom sista timmarna idag. Underbart skönt, det resulterade i att jag och Saga fick en lördag tillsammans, bara vi. Det är mysigt. Jag älskar att vara familj, men ibland är det så skönt att få ha Saga HELT för mig själv.. Och tror hon är lika nöjd hon får ha mamma eller pappa helt för sig själv också!


Idag har jag hunnit tvätta fyra (jaa, ni läste rätt!!!) maskiner och då ligger det ändå två grejer kvar i tvättkorgen - svarta gardriner och tyg till en bältesstol. Herregud, det tar fan aldrig slut! Vi behöver uppenbart en torkställning som vi kan ställa ute, den ovanför badkaret räcker inte!

Har även resnat min garderob idag, på både skor och kläder och tro mig - det var HUR MYCKET som helst som åkte.. Saker jag knappt visste att jag hade.

Jag har städat vårt allt-i-allo-skåp i sovrummet och numera innehåller det bara sängkläder, en del handdukar och böcker. Så nu är allt-i-allo-skåpet borta!

Städat Sagas rum, för sjuhundra elfte gången den här veckan.. Hon har talang min dotter! :)

Bröllopsgrejerna är sorterade och några grejer är upplagda på bröllopstorgets Köp&Sälj sida, en tjej vill ha våra chokladfontäner så snart är dom borta och hon undra även vad vi mer hade att sälja, så vem vet - hon kanske shoppar loss på Åkervägen och ingen blir gladare än jag för det.


Fick hem ett paket igår, från HM, underbara HM :) Beställde påfyllning till min och Sagas garderob en regning dag i Estland.. Saga är klurig, hon har varken 86, 92 eller 98 - allt och inget passar. Men nu är vi ialla fall smått berädda på kalla sommarkvällar och tidig höst.. :) Fleecekläder, en otroligt populär väst och några tjocktröjor hänger och bara väntar.. Byxor är det värre med, den här mamman beställda ALLA paren i fel storlek, enligt mig själv ganska bra jobbat :)


Jag är full av miiiiiiljoner känslor - roliga & tråkiga, glada & ledsna, bra & dåliga. Ja, det är verkligen en blandad kompott i mig för tillfället. Men det betyder inte att jag inte mår bra.


Vi laddar och längtar till vecka 33, då ska vi leka, busa och mysa med våra bästa från Tyresö. Jag har förövrigt en ny idol - Freja, det finns ingen unge som är så full med så mycket fyndigt och bra :)


Nu ska jag duscha, hänga tvätt, kissa Selma och sen krypa ner under täcket inne hos Saga - Godnatt!

 
 
Nettan

Nettan

2 augusti 2009 00:05

ÅH, ÄNTLIGEN uppdatering!!!! Det är tomt här ute på landet utan ER!!!! Hoppas du blir av med bröllopsgrejjerna, kan ju vara skönt att få in en del pengar... Vinglas skulle behövas några här ute, de börjar gå sönder de som finns här. Idag har vi haft gemensam middag igen, myyyys... På måndag kommer farmor och Gittan hem igen så då blir allt som vanligt igen.Jag är oxå full av blandade känslor och jag vet inte varför....men kan inte heller påstå att jag mår dåligt för det... känner mig ganska nöjd för tillfället, om jag bara slapp börja jobba om en vecka igen...

Hoppas vi ses snart!

Kramar

http://www.skorpan.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

4 augusti 2009 08:22

Och vi vill leka med er! :) Och vi älskar er, mest! :)

Men, mina ögon är fortfarande svullna efter att jag skrev det där inlägget! :D

Puss o kram!

http://tankerummet.blogg.se

 
Nettan

Nettan

5 augusti 2009 10:44

Ja, ugglor! :D Kan ju bara säga attd et förmodligen är tur att våra väggmålningar i hennes rum aldrig blev av - jag var ju helt inne på att måla ugglor på väggarna.. :D

Mysigt om vi kan ses på lördag! :) Puss!

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards