Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

otrohet står mig upp i halsen!

Av Marlie - 17 maj 2011 20:31

Vad är det egentligen med världens befolkning och den här förbannade jävla otroheten? Jag är SÅ less på ordet otrohet, jag avskyr att vi behöver använda det titt som tätt. Jag önskar vi slapp uppleva det, slapp prata om det, jag önskar vi knappt visste vad det är.


Men det är helt tvärtom! Tyvärr.


Människor är otrogna åt både höger och vänter utan att ens tänka tanken på vad det kan få för konsekvenser. Dom som är otrogna verkar inte må så dåligt över det just då, kanske inte heller veckan efter .. Men den dagen sanningen kommer fram och personen i fråga måste stå till svar för sin äckliga och egoistiska handling så mår dom plöstligt jätte, jätte dåligt. Hur tror ni då att personen som blivit utsatt för det största sveket som finns mår? Jag skulle tippa på att det inte ens finns ord för att förklara det.


Jag känner alldeles för många som blivit utsatta för otrohet genom åren och det sticker till i mitt hjärta bara jag tänker på hur förstörda mina fina vänner blivit.


Jag har själv blivit utsatt för otrohet, flera gånger. Jag tänker verkligen inte på det varje dag, långt ifrån. Men när jag hör eller läser om otrohet så är det precis som om någon rör till i grytan och jag blir påmind om det där gräsliga. Det där fula sveket som sårade mig, som krossade mig och som fick mig att tappa hela min tro på mig själv. Jag har en ständig kamp inom mig, jag försöker intala mig själv att jag faktiskt duger och jag duger av just den anledningen att jag är jag. En sak kan jag lova, det är inte bara enkelt och jag har en lång väg kvar.


Någonting som gör mig uppriktigt förbannad är att den som varit otrogen försöker lägga över en stor del av skulden på den stackare som faktiskt blir utsatt för skiten. Det kan jag inte i min vildaste fantasi förstå.


Med handen på hjärtat - jag har varit en del i alla former av otrohet. Jag har blivit utsatt för det, jag har varit det och jag har varit personen någon varit otrogen med. Ingen av rollerna är roligare än den andra och jag avskyr att jag fått smaka på otrohetens alla sidor. Jag tycker fortfarande otrohet är det absolut värsta som finns och jag är otroligt glad att jag vuxit till mig och insett vad otrohet faktiskt kan göra med en människa.


Jag kan inte svara för vad andra kommer göra mot mig, men jag har testat på det där med att vara otrogen en gång för mycket och det skulle då aldrig hända igen. Och skulle jag någonsin bli utsatt för det en gång till så är det adjö i samma sekund, jag vägrar gå igenom samma skit en gång till. Jag är värd bättre! Alla är värda bättre!


Mina fina, jag tänker på er <3

 
 
Ida

Ida

17 maj 2011 21:04

Det är så jävla fult. Det är lögner, svek och egoism, alltsammans paketerat i en enda hemsk röra av människans sämsta sida. Jag är fortfarande naiv och oerfaren nog att tro på att det finns någon form av känsla som gör att man aldrig någonsin kan tänka sig att göra så mot den man älskar... Jag vill tro att det är så. Om det inte vore så är människan jävligt ful rakt igenom...

http://lifeisfordummies.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards