Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Ljusen är släckta

Av Marlie - 15 april 2012 00:05

Jag är vilse. Jag är borta. Jag är långt, långt härifrån och det är läskigt. Jag hör inte hemma där, här eller någonstans. Jag bara är.


Jag rasade, klättrade en liten bit och ramlade ännu hårdare. Min insida gick i bitar och nu är jag tom. Helt tom. Jag känner mig ensam i ett fullsatt rum. Jag känner själv hur mina skratt och min blick saknar mening. Hur når man fram till världen när man saknar känslor? Känner mig totalt dödad, totalt avstängd, totalt väck & förvirrad. Mina orden för att försöka förklara är slut och jag kan inte göra mig förstådd. Behovet att bli förstådd blir mindre och mindre, jag når ändå inte fram, inte dit jag vill. Jag känner mig bara uttömd, slut, färdig.. Tomheten ekar och alla ljusen är släckta!


Jag saknar mig själv, och det som kunde ingå.

 
 
Ingen bild

Milla

15 april 2012 10:13

Låter inte som den Marlie jag känner. Jag hoppas att du snart finner det du söker. <3 Det är du värd. Stor kram till dig.

 
Ingen bild

Kristina

20 april 2012 07:47

hmm, konstigt att ta bort kommentarer, som om de inte är värda nåt.

 
Ingen bild

Marlie

20 april 2012 11:15

Du får absolut tycka att det är konstigt, jag tycker det är mer konstigt och skumt att inte stå för vem man är.. :)

 
Ingen bild

Mia

24 april 2012 07:29

Jag tycker mer det är konstigt att ha en blogg på internet som ALLA kan läsa och så tycker du att det är konstigt att folk du inte känner läser och kommenterar dina inlägg.
Vill du inte ha besökare du inte känner?

 
Ingen bild

Marlie

24 april 2012 17:23

Mia, du missuppfattat hela saken. Alla får gärna läsa, kommentera och tycka - det jag tycker är konstigt är att man inte vågar stå för vem man är när man kommenterar. Har man en åsikt borde man våga stå för den :)

 
Ingen bild

Mia

30 april 2012 10:45

Jo, fast det jag menade var att om man skriver sitt namn, som jag, Mia vill du ändå veta vem man är och det stör en ganska mycket.
Du vill veta om du känner personen i fråga eller om någon är ute efter att såra dig vad jag förstår. Har man skrivit sitt na,mn så är man ju inte anonym även fast du inte känner en

 
Ingen bild

Marlie

30 april 2012 15:34

Du missförstår mig bara mer och mer.. Jag tycker det är tråkigt och fegt att skriva under med ett C när man ska tycka eller tänka någonting. Sen kan det vara så att jag reagerar lite extra just på ett C för att jag har "dålig historia" med en person som börjar på C. Att du bara skriver under med Mia utan att det säger mig ett smak gör absolut ingenting :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards