Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Marlie - 9 oktober 2009 22:01

Äntligen, helg och familjetid!


Jag har legat sjuk precis hela veckan, är långt ifrån bra än men det är betydligt mycket bättre. Som alla vet så har älskling nytt jobb, vilket innebär att han är hemma strax efter 18 alla fem vardagar i veckan. I början trodde jag inte att jag skulle överleva, trodde aldrig eftermiddagstimmarna skulle gå åt, men det har gått mycket bättre än väntat. Jag och Saga har några kvalitetstimmar på eftermiddagen som bara är våra, och det är mysigt. Men den här veckan har inte alls varit lika rolig, den här veckan har jag velat ha Mattias hemma hela tiden, jag har inte haft orken till att göra någonting här hemma. Jag har inte ens orkat laga mat, så illa har det varit. Det är illa, det är länge sen jag var såhär dålig. Men nu äntligen är det helg och jag har lite ork igen! Dom här två dagarna kommer gå åt till att röja, röja, plocka, städa och fixa.. Vi har så himla mycket vi skulle vilja få gjort här hemma, och vi är en bit på vägen.


Jag kräks på vår hall, jag avksyr den. Den är hemsk - för mörk, för liten, för tråkig och för ful. Den fungerar inte ens som hall, finns ingenting som kallas ordning och reda överhuvudtaget, den är så oerhört dumt planerad just nu.. SUCK!! Veronika, HJÄLP! Du kommer ha stor del i det här :) Vi behöver din hjälp för att få den både snygg och funktionsduglig :)


Ikväll har vi ätit världens godaste fredagsmiddag med familjen Ländström.. Den här helgen ska vi föräta oss, sen på måndag blir det andra bullar :) Jag tror på oss nu. Jag vet att vi kommer greja det. Vi kommer vara bäst! :D



Av Marlie - 9 oktober 2009 10:39

Det finns ett ställe här på jorden som är finare än något annat. En plats som ligger mig varmt om hjärtat. Den här platsen har alltid varit underbar, så fridfull och full av glädje. På den här platsen har jag alltid kunnat vara mig och blivit så sjukt älskad, jag har blivit respekterad och uppskattad - ändå tills i sommar. Någonting hände och helt plöstligt var jag inte värd någonting, på en sekund blev jag den som låg ner och någon sparkade, värre än någonsin. Jag blev sparkad på den 18 juli, jag blev så förnedrad och lurad av dig, redan på mitt eget bröllop. Om man inte är full av glädje och respekt för två människor så borde man nog stanna hemma, där man inte kan skada andra!

 

Och det värsta av allt, allting har hänt på mitt underbara smultronställe.

 

Mitt underbara smultronställe, vårt underbara landställe i Åkersberga. En plats jag älskar, en plats där jag laddar om. En plats där jag hämtar livsglädje och enegeri, med folk som älskar mig. Med folk som jag älskar!

 

Jag längtar efter en sommar till, med underbara människor på mitt smultronställe i Åkersberga. Jag önskar av hela mitt hjärta att vårt Åkersberga alltid kommer finnas, på något sätt.

 

Jag hade uppriktigt sagt ångest när vi skulle ut till landet för att fira farmors födelsedag, jag var full av så mycket känslor. Jag visste inte om jag verkligen hörde hemma där ute något mer, jag tvivlade på starkt på det, tvivlade på allt. Jag mådde verkligen inte bra den eftermiddagen, hela besöket hos min söta farmor var faktiskt jobbigt. Jag var så full med känslor och tankar som bara kokade, som bara ville välla ut.. Men det är svårt, när alla runt omkring inte skulle ha förståelse, dom skulle aldrig i hela världen tycka att någonting sånt här är okej. Jag är rädd att dom skulle stänga sig och aldrig mer öppna sig för en person, och då blir det svårt för mig att leva vidare, tillsammans med den personen.

Såhär i efterhand känns det bra att vi åkte ut, trots att jag några gånger tvekade och faktiskt tänkte stanna hemma. Men jag kunde inte svika farmor, varför ska hon bli utan ett av sina barnbarn och sitt barnbarns barn på sin födelsedag bara för att två människor inte kan uppföra sig?

 

Idag känns det bra att jag åkte, i dags läget uppskattar jag mitt underbara smultronställe lika mycket igen. Men jag har en sak kvar att göra - jag ska ta en promenad, stanna till på några utvalda ställen, ta ett djupt andetag och rensa tankarna.. Många tårar kommer följa med mig på min promenad, men med tårarna ska mina dåliga minnen försvinna och dom fina, roliga minnerna ska ta plats, för alltid.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards